Nyitókép: Art Wager/Getty Images

Ők már nem értek át: lesújtó, ami a vasúti átjárókban történik

Infostart
2022. november 9. 02:00
Megduplázódott a vasúti átjárókban meghaltak száma

Idén már harmincegyen vesztették életüket vasúti átjárós közlekedési balesetben október végéig – közölte a MÁV sajtóosztálya a Vezess.hu érdeklődésére.

Mindez drasztikus emelkedés a 2021-es tragédiaszámhoz képest, akkor ugyanis 17 ember halt meg hasonló balesetben tízenként hónap alatt. Két éve pedig „csak” hat ilyen halálos kimenetelű balesetről tudni, ami még inkább tragikussá teszi az idei helyzetet.

Személysérüléses balesetekből 82 történt szűk tíz hónap alatt, csaknem ugyanannyi, mint tavaly egész évben. Ha hasonló tendencia mutatkozik az év hátralévő részében, ebből a szempontból az elmúlt öt esztendő legrosszabbja lehet az idei.

Az állami vasúttársaság egyebek mellett arról is tájékoztatta az autós híroldalt, hogy az országban található 1233 félsorompó 966 rúdját törték le az autósok mindössze nyolc hónap alatt idén.

Megjegyzik, józan ésszel nehezen felfogható, hogy egy már lecsukódott félsorompónak hogyan és miért megy neki egy-egy személyautó, tehergépjármű, stb., ráadásul úgy, hogy a sorompó lehajlása előtt már pirosan villog az út szélén álló lámpa.

Ez nem csak életveszélyes manőver, hanem természetesen anyagi kár is keletkezik.

A MÁV közlése szerint a személysérüléses közlekedési balesetek 70 százalékban olyan vasúti átjárókban történtek, amik fény- és félsorompóval egyszerre védettek, de minimum lámpákkal.

Kiemelt veszélynek vannak kitéve azok a kerékpárosok és gyalogosok is, akik körülnézés nélkül haladnak át a kereszteződéseken, vagy nem a kijelölt átjárókat használják. Az őket ért baleseteket sok esetben „az érzékszervek működését akadályozó tényezők, például a fülhallgatóval történő közlekedés, a kapucnis ruházat vagy a mobiltelefon használata okozzák”.