A bicskei baleset kapcsán a Magyar Közút a Facebook-oldalán megjegyezi, hogy a mozgó tereléshez kapcsolódóan a szokásos módon 100-as, majd 80-as sebességkorlátozás volt életbe léptetve a társaság előjelző autóinak segítségével a munkaterületen, miközben a dolgozókat egy teherautóra erősített energiaelnyelő modul is védte.
Az elsődleges vizsgálatok és becslések alapján az autó körülbelül 150 kilométer/órás sebességgel csapódott be az eszközbe. Ennek akkora ereje volt, hogy az autó beszorult az energiaelnyelő alá, a sofőrt pedig a katasztrófavédelemnek kellet kiszabadítania – teszik hozzá.
Az autós súlyosan megsérült, de túlélte, ahogy az ott dolgozók is. Viszont jelentős anyagi kár keletkezett: az energiaelnyelő és a teherautó tengelye is deformálódott.
A vétkes sofőr a helyszínen elismerte felelősségét.
A bejegyzsében végül azt is megjegyzik, hogy péntek reggel 7 órakor az M7-esen Letenye felé, Velencénél is összetörték a társaság egy energiaelnyelőjét egy mozgó terelésnél. A Magyar Közút munkatársai jól vannak, a balesetező autó sofőrje kisebb sérüléseket szerzett.
Idén – a mai esettel együtt – összesen már 5 energiaelnyelőt törtek össze figyelmetlen autósok – zárul a Magyar Közút tájékoztatása.