Nyitókép: MTI/Bruzák Noémi

Csúnyán öregednek a magyar autók

Infostart
2022. április 22. 07:04
Négy év alatt egy teljes esztendővel öregedett a Magyarországon forgalomban lévő személygépkocsik átlagéletkora, elérve a 15 évet.

Egy ideje megint öregszik a magyar autóállomány. A hazai gépkocsipark először 2002-ben közelítette meg a 12 évet, amit majd' egy évtizednyi „fiatalodás” követett, 2007-re már a 10 évet közelítette az átlag. 2011-től aztán ismét az öregedés évei következtek. A tavalyi magyar mutató így már több mint 3 évvel rosszabb az EU átlagánál (ami 11,8 év), és a környező EU-országok közül is csak Romániában rosszabb a helyzet (16,8 év) – derül ki a HVG legfrissebb számából.

Az okok között szerepel, hogy a Magyarországon először forgalomba helyezett személykocsik több mint fele használt, jellemzően Nyugat-Európából behozott, néhány éves jármű. Ezt a folyamatot jelzi, hogy a Magyarországon legelterjedtebb három autómárka (az Opel, a Suzuki és a Volkswagen) esetében az átlagéletkor jó egy-másfél évvel magasabb, mint a teljes állományé.

Közben pedig még a legéltesebb korú, átlagosan 42,4 éves Moszkvicsokból is több mint háromszáz, a 34,5 éves átlagéletkorú Trabantokból pedig 9 ezernél is több pöfög a magyar utakon. A hasonló átlagéletkorú (34,7 év) Wartburgokból pedig tavaly 4165 futott szerte az országban.