A 15 és 40 év közöttiek csaknem száz százaléka internetezik Magyarországon, de a 75 év felettiek közül csak kevesen; az emberek leginkább mobiltelefonról olvasnak híreket – derült ki egy új felmérésből, amelynek eredményeit a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kommunikációs igazgatósága közölte.
A hatóság médiatanácsa által elfogadott, a Digitális Közönségmérési Tanács megbízásából a Gemius Hungary által készített kutatás az online médiumok piacáról és felhasználóiról készült, és 2021 negyedik negyedévét vizsgálta.
A korcsoportok szerinti bontásból kiderül, hogy
- a körülbelül egymilliós Z-generáció (15-24 évesek) és a mintegy kétmilliós Y-generáció (25-40 évesek) csaknem 100 százaléka internetezik.
- A 2,36 milliós X-generáció (41-56 évesek) esetében ez az arány mintegy 86 százalékos, míg
- a 2,2 milliós "baby boomereknél" (57-75 évesek) közel 62 százalékos,
- a 76 évnél idősebbek körében, akik körülbelül 740 ezren vannak, nagyon alacsony az internetezők aránya: csupán 6,5 százalék.
Kitértek arra is, hogy a legtöbben magazinokat és híroldalakat olvastak a vizsgált három hónapban. Mindkét típusú felület körülbelül 5,5 milliós "elérést generált", bár a híreket átlagban csaknem kétszer annyi ideig olvasták az emberek, mint a magazinokat: előbbit körülbelül négy, az utóbbit két percig – írták.
Az ilyen típusú oldalakat szinte 100 százalékban mobiltelefonról látogatták, az otthoni és munkahelyi számítógépek esetén azonban ez az arány változó: a magazinokat inkább otthon, a híreket inkább a munkahelyen olvasták az emberek. Mindkét esetben hétköznap többet böngészték ezeket az oldalakat, mint hétvégén.
A negyedév összesített adatai szerint
- a legnépszerűbb weboldal a 24.hu volt, amely több mint 4,5 millió belföldi internetezőt ért el.
- A második és harmadik helyen az Index.hu és az Origo.hu következett, 4 milliónál több is látogatóval
– közölte az NMHH.
- A legmagasabb átlagos napi elérése a Blikk.hu-nak volt csaknem 900 ezer felhasználóval, míg
- a 24.hu és az Index.hu is éppen átlépte a 800 ezret.
A legtöbb időt, átlagban 42 másodpercet az Index.hu-n töltötték az emberek, a 24.hu-n és az Origo.hu-n pedig 20, illetve 19 másodpercet.
Közölték azt is,
tavaly 6,75 millió regisztrált felhasználója volt a Facebooknak és 2,59 millió az Instagramnak Magyarországon; ez a lakosság 69, illetve 26 százaléka.
A Facebookon
- a legtöbben, csaknem 1,2 millióan a Nosalty.hu-t követték,
- körülbelül 900 ezren a 24.hu-t és
- 800 ezren az NLC.hu-t.
A televíziók közül a legnagyobb követőbázisa az ATV-nek van – körülbelül 550 ezer –, ezt a TV2 követi körülbelül 350 ezer fővel. A rádiók közül a Rádió 1 jár az élen 720 ezer követővel, a második legnépszerűbb a Retro Rádió kevesebb mint ennek felével, 310 ezerrel. A legtöbb rádió a 100 ezer követőt sem éri el.