Az utóbbi napokban téves információk jelentek meg a használt frankfurti villamosok beszerzésével, klimatizálhatóságával kapcsolatban - közölte a BKV. A társaság kiemelte, közelmúlt új jármű-beszerzései ellenére is a BKV villamos-járműállománya mintegy 80 százalékban magaspadlós, korszerűtlen járművekből áll, ezért a társaság megvizsgálta használt villamosok beszerzését is.
A BKV célja az volt, hogy jelentős üzemidőtartalékkal rendelkező, magasabb szolgáltatási színvonalú, használt járműveket szerezzen be, amelyek legalább 15 évre javítanak a flotta átlagos életkorán és a szolgáltatási színvonalon. Hozzátették: Frankfurtban sikerült olyan használt járműveket találni, amelyek műszaki kialakítás szempontjából megfelelőek. E villamosok ugyanakkor nem klimatizáltak – ezt látva, a BKV úgy készült, hogy a beszerzendő villamosok honosítása közben megoldják a klimatizálást. A társaság szakemberei a klimatizálhatóság előzetes felmérését, tervezését már el is kezdték, és nem látják ennek műszaki akadályát. Hozzátették:
a német közlekedési vállalat nem tárt fel olyan körülményt, ami a villamosok utólagos klimatizálását meggátolná,
ráadásul a széria vezetőfülkéit a német szakemberek utólagosan már felszerelték klímaberendezésekkel.
Korábban a Magyar Nemzet írt arról, hogy a német cég szerint utólag sem klimatizálhatók a frankfurti használt villamosok. A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület szerint Frankfurt éppen azért kínálja eladásra a járműveket, mert azokba utólag nem lehet klímát szerelni, a berendezést ugyanis nem bírja el a villamos teteje.
A főváros 25-30 éves szerelvényeket venne, ezek válthatnák ki a jelenleg a 47-49-es vonalon közlekedő, ötvenéves Ganz csuklós villamosokat. Három ütemben összesen 35 darab, Frankfurtban használt villamos érkezne Budapestre mintegy 7,7 milliárd forint értékben.
Tüttő Kata városüzemeltetésért felelős főpolgármester-helyettes az InfoRádió kérdésére pár nappal ezelőtt azt mondta, a főváros megoldaná a villamosok klimatizálását. "Olyan, 50 éves villamosokat szeretnénk lecserélni, amelyek nem nagyon tudnak már tovább működni. Erre hozta a BKV azt a megoldást, hogy a frankfurti közlekedési vállalat nagyon jó állapotú, alacsonypadlós villamosait venné meg. Ha ezeket sikerül megvenni, akkor klimatizálva lesznek. A beszerzendő szerelvények mindenképpen sokkal jobbak, mint amelyek helyére itthon szánják őket."
Balogh Samu, Karácsony Gergely kabinetfőnöke szerint a frankfurti használt járművek a mai budapesti villamosok döntő többségénél modernebbek. Hozzátette, a BKV elsőként egy prototípus kocsi beszerzését tervezi, a teljes kontingens pedig akkor érkezik, ha a tesztelés eredményei megfelelőek lesznek.