A sajtótájékoztatóval egybekötött aláíráson Juhász Roland állami vagyongazdálkodásért felelős államtitkár elmondta, a kormány 2010-ben lerakta a felelős állami vagyongazdálkodás alapjait, a társaságok felé pedig alapvető elvárás, hogy hatékony és eredményes gazdálkodás mellett folyamatosan keressék az együttműködés lehetőségét.
"A Hungaroring és a MÁV-Volán csoport is tapasztalt és gyakorlott az ilyen együttműködéseket illetően, a mai megállapodás pedig jó példája annak, hogy az állami tulajdonú társaságok felelős vállalatként hatékonyan képesek összehangolni tevékenységüket, társadalmi szerepvállalásukat" - jelentette ki az államtitkár.
Homolya Róbert, a Volánbusz tulajdonosi jogköreit gyakorló MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója arra hívta fel a figyelmet, hogy a buszsofőrök vezetéstechnikai képzését illetően egyedülálló lehetőségekhez jutnak a Hungaroringen található tanpályán.
"A helyszín adottságai és az itt elsajátítható gyakorlati mesterfogások hatékonyan segítik az oktatóink által átadott elméleti tudás megfelelő alkalmazását, ami azért is lényeges, mert a személyszállítási szolgáltatás nyújtása során a legfontosabb szempont a biztonság" - mondta Homolya Róbert.
Pafféri Zoltán, a Volánbusz Zrt. elnök-vezérigazgatója kiemelte, hogy a most aláírt megállapodás több részből áll, mert a sofőrök vezetéstechnikai képzése mellett a Hungaroringen sorra kerülő versenyekre ellátogató nézők és a sportszakmai személyzet biztonságos szállítását is célozza.
"Ezen túl szakmai keretet nyújt a közlekedési szakpolitikai célok megvalósítása érdekében előkészített, közös Hungaroring-Volánbusz-fejlesztéseket célzó pályázatok benyújtásához" - mondta. Emlékeztetett arra, hogy a mogyoródi versenypálya és a busztársaság először az 1986-os, első Forma-1-es Magyar Nagydíj alkalmával kötött együttműködési megállapodást.
Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója hangsúlyozta, meggyőződésük, hogy a tanpálya által nyújtott szolgáltatások és tréningek a későbbiekben életeket menthetnek.
"A Hungaroring előtt óriási feladatok állnak, mert a fejlesztés, amelynek most már a tervezési szakaszában vagyunk, nemcsak a kerítésen belüli, hanem az azon kívüli tervezésről is szól" - mondta az elnök-vezérigazgató, kiemelve, hogy a létesítmény megközelítése szempontjából lényeges szempont a közösségi közlekedés összehangolása.
"Remélem, hogy tudunk közösen olyan célokat megfogalmazni, amelyek révén 2024 körül, a Hungaroring teljes megújítása után már közösségi közlekedéssel is könnyebb lesz a pályát megközelíteni a szurkolók számára" - jelentette ki Gyulay Zsolt.