A Budapest-fejlesztési államtitkár megírta szerdai Facebook-posztja második felét. A főváros szerint sok a tisztázandó kérdés.
Szerdai Facebook-posztja után újabbal jelentkezett Fürjes Balázs Budapest- és agglomerációfejlesztési államtitkár a Galvani híd témájában.
Mint fogalmazott, minden híd új kapcsolat, ami összeköt, méghozzá a legrövidebb út, a Galvani híd Dél-Budát és Dél-Pestet köti össze, és feltárulnak ma még pusztuló területek, „így lehet a rozsdából arany”.
További érve, hogy csökkenti a belvárosi forgalmat, autójával mindenki mehet kijjebb, aki eddig bekényszerült, 50-60 ezer autóval is csökkenhet a forgalom naponta Budapest belső részeiben, így tisztább lesz a levegő is.
„Manapság, békeidőben a külső kerületekből és az elővárosokból naponta 1 millió ember érkezik be Budapest belső részeire tanulni, dolgozni, szolgáltatásokat igénybe venni. Ez jó Budapestnek: ezeknek az embereknek a munkája, a jelenléte, a vásárlóereje értéket teremt a város számára. De a nyomás nő, Budapest ezt a terhelést már nehezen bírja” – teszi hozzá.
Álláspontja szerint a dugódíj nem lesz megoldás, de az emberek átnevelése sem, a szabad választásban hisz, ezért három megoldást javasol:
a tömegközlekedés folyamatos fejlesztését (például HÉV a Kálvin térig)