Telefonon magukat a bank vezető tisztségviselőjének, Bucsek Gábor Csaba ügyvezető igazgatónak kiadó személyek azzal a megalapozatlan indokkal hívják fel az embereket, hogy számlájukat feltörték, vagy arról nagy összegű vásárlást kezdeményeztek. A sokszor hosszúra nyúló beszélgetések során azt kérik, hogy a probléma megoldása érdekében az ügyfelek telepítsenek egy programot az online bankolásra használt készülékükre.
Ez az alkalmazás legtöbbször az AnyDesk.
Az elkövetők még arra is figyelnek, hogy a telefonkészülékek a bank ügyfélszolgálatának telefonszámához hasonló számot jelezzenek ki, ennek ellenére minden bank ügyfele érintett lehet, ugyanis az elkövetők nem tudják, hogy ki melyik banknál vezeti a számláját.
A pénzintézet kéri azokat, akik ilyen hívást kapnak, hogy
a telefonáló kérése ellenére se telepítsenek alkalmazásokat készülékükre,
mert segítségükkel az elkövetők jogosulatlan tranzakciókat hajthatnak végre.
Az OTP Bank ismét hangsúlyozza, hogy a bank soha nem kér telefonon az ügyfelektől bankkártya adatokat, illetve az online bankoláshoz szükséges azonosító adatokat sem. Ha ilyen hívást kap valaki, azonnal szakítsa meg a beszélgetést és hívja fel bankja ügyfélszolgálatát, hogy rákérdezzen a vitatott tranzakcióra.
Az OTP Bank az ügyben feljelentést tett.