A tervezettnél több mint 300 millió forinttal kevesebb lesz idén a Budapest Film Zrt. filmszínházainak bevétele, mondta az InfoRádiónak Liszka Tamás igazgató, aki szerint a másfél milliárdos költségvetésükben ez igen tekintélyes „lyuk”. Ráadásul a kis művész- és vidéki mozik eddig sem a meggazdagodás reményében működtek, hanem, hogy a mozikultúrát országosan fenntartsák, és esetükben is komoly az aggodalom, hogy hová fog a helyzet fajulni.
A Budapest Film igazgatója szerint a járvány után is kereslet a távmozik szolgáltatásaira, de ezek nem helyettesíthetik a hagyományos mozik által nyújtott komplex hang- és képélményt. „Van ugyan egy átrendeződés, de végül mindenki meg fogja találni a helyét – vélekedett –, és ha még hétköznapi élménnyé is válik, hogy egy–egy filmet az interneten nézünk meg, szeretném, ha a moziélmény különlegessége, ünnepszerűsége, ami miatt filmszínháznak nevezhetők a mozik, az sem felejtődne el teljesen.”
Tovább súlyosbítja a magyarországi mozik gazdasági helyzetét, hogy a decemberi csúcsidőszak jegybevételeitől is elesnek. Minderről Buda Andrea, a Cinema City-mozihálózat marketing- és PR-igazgatója beszélt az InfoRádiónak.
„Általában, amikor nincs pandémia, akkor az egész évben a legnagyobb csúcsszezon a december, egész pontosan a két ünnep közötti időszak, amely a teljes éves árbevételből, illetve nézőszámból nagyjából 12 százalékot hoz be. Hasonlóan kiemelt periódus a nyár. Miután viszont a mozik januártól március közepéig, majd júliustól nagyjából novemberig, a második zárásig tudtak üzemelni, több mint fél éves kiesésről lehet beszélni, amely során számos olyan film bemutatója maradt el, amelyek top 10-esek, vagyis a legnézettebbek lettek volna az idei évben” – jegyezte meg Buda Andrea.
A Cinema City-mozihálózat marketing- és PR-igazgatja szerint a mozizás még mindig az egyik legolcsóbb szórakozás, és ha lesznek jó filmek, az újranyitás után sem veszítenek népszerűségükből a filmszínházak.
Minden Infostart-cikk a koronavírusról itt olvasható!