Egy átfogó kutatás eredményeit tette közzé a Portfolio.hu, a portál arra volt kíváncsi az NRC Kft. bevonásával, a budapestiek mely fejlesztésekre vágynak a leginkább; nincs titok, a kórházi, a közlekedési és a lakóingatlani fejlődés érdekli őket a leginkább.
Ezen kívül a zöldterületi fejlesztés és az útépítések is a fővárosiak preferenciájának élén szerepel még.
A legnagyobb társadalmi támogatottsága a HÉV-kocsik cseréjének van; ezt a közbeszerzést épp a minap írta ki a Budapest Fejlesztési Központ. Hasonlóan magas a dél-budai fonódó villamos ügyének támogatottsága, illetve a rozsdaövezeti rehabilitáció zöldterületek és ingatlanok formájában.
100-ból 82 ember egyetértett abban, hogy a főváros tehermentesítése végett a kormány vállaljon át fejlesztéseket,
ám csak 19 százalék támogatja, hogy a főváros nagy összegű hitelt vegyen fel.
A budapestiek ugyanakkor jellemzően ellene vannak a forgalomcsillapítás részeként tiltó, kényszerítő eszközöknek, de a tömegközlekedés fejlesztését (81,3 százalék) és az alternatív forgalmi megoldásokat támogatnák. 75 százalékos támogatottsága van az elővárosi vasúti fejlesztésnek, még úgy is, hogy az elővárosiak véleménye benne sincs a kutatásban.
A P+R parkolók építését 70 százaléknyian sürgetik,
és csaknem kétharmados a támogatása annak, hogy ne a belvároson menjen át, aki csak át akarja verekedni magát Budapesten, de nem az a célja - így az új Duna-híd is 58 százalékos támogatottságú.
Dugódíjat a fővárosiak szűk negyede szeretne, autóforgalmi sávot pedig mintegy minden hatodik ember adna át kerékpáros vagy gyalogos közlekedési célokra. A parkolási díj emelését is csak minden tizedik ember támogatná.
A forgalomkorlátozással járó kerékpársávok létesítését a budapestiek háromnegyede ellenzi.
A múlt történései közül kedvelt
- az 1-es villamos renoválása, meghosszabbítása (89 százalék),
- új tömegközlekedési eszközök bevetése (89 százalék)
- az új buszok, metrókocsik, villamosok forgalomba állítása (88,8 százalék),
- a 4-es metró megépítése, illetve a 3-as metró felújítása (egyaránt 83,6 százalék),
- és a fonódó villamoshálózat kialakítása (82,7 százalék).
Alacsony támogatottságú viszont a Puskás Aréna és a Nagykörút kerékpársávja.
A témában volt az Aréna vendége kedden Fürjes Balázs, a Budapest és agglomerációja fejlesztéséért felelős államtitkár. Alább a teljes beszélgetés meghallgatható.