A négy hosszú villamos – ahogy a BKK korábban közölte – az 1-es villamos szolgáltatási színvonalát emeli, míg az elmúlt hetekben átadott négy rövid jármű ideiglenesen a budai fonódó 17-es és 19-es vonalon bővíti az akadálymentes közlekedés lehetőségét. (A rövid szerelvényekkel várhatóan 2021 őszétől, a szükséges infrastruktúra-fejlesztések elvégzése után az 50-es, illetve az 56/56A villamos vonalán lehet majd utazni.) – írja sajtóközleményében a közlekedési társaság.
A hátralévő 18 villamost várhatóan jövő tavaszig adják át a budapesti utazóközönségnek. Ez
a határidő a jelenlegi pandémiás helyzet miatt módosulhat,
de a BKK, a BKV és a CAF mindent megtesz, hogy tartható legyen.
Budapesten az elmúlt években elindított intenzív járműparkfejlesztés rengeteget javított a közösségi közlekedés színvonalán. Ennek a járműparkfejlesztésnek az egyik zászlóshajója az a huszonhat CAF-villamos, amelynek előző szériájával már 2014 óta utazhatunk Budapesten, és amely modernségével, a mai kor elvárásainak megfelelő szolgáltatásaival – tágas férőhely, légkondicionálás, akadálymentesség, fedélzeti kamerák – hamar belopta magát a fővárosban utazók szívébe. A Fővárosi Önkormányzat és a Budapesti Közlekedési Központ folyamatosan dolgozik azon, hogy újabb és újabb korszerű járművet lehessen forgalomba állítani Budapesten – olvasható.
A Fővárosi Önkormányzat és a Budapesti Közlekedési Központ azon dolgozik, hogy a korábban megkötött szerződések érvényesítésével
Budapest további 51 új villamost és 50 trolibuszt rendelhessen meg;
ezek beszerzéséről még tavaly döntött a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa. Így a budapestiek nagyon kedvező áron juthatnának hozzá az új járművekhez. Ehhez a kormánytól nem pénzre, hanem csak jóváhagyására lenne szükség.
CAF-matek
Budapesten 2020. október 12. óta 8 CAF Urbos villamos állt forgalomba a megrendelt 26-ból:
- 4 hosszú villamos az 1-es vonalon,
- 4 rövid pedig a 17-es és a 19-es vonalon.
A hátralévő 18 villamosból
- 1 hosszú és 3 rövid jármű már Budapesten van. Ebből az 1 hosszú és további 2 rövid már megszerezte a szükséges hatósági vizsgát, jelenleg az üzembe helyezési engedélyének kiadása zajlik, ezután átvehető és forgalomba adható;
- 14 szerelvényt vár még Budapest, ezek szállítása folyamatos.
Uniós támogatás
A „Budapesti villamos és trolibusz járműprojekt II. ütem (IKOP-3.1.0-15-2017-00013)” a Fővárosi Önkormányzat és a Budapesti Közlekedési Központ kiemelt közlekedésfejlesztési beruházása. A teljes projekt megvalósítását az Európai Unió az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program keretében a Kohéziós Alapból 17,6 milliárd forinttal támogatja. A Támogatási Szerződés teljes összege a fővárosi önrésszel nettó 17 699 115 044 forint.