Nyitókép: Baranyi Róbert/Budapest Airport

Három kilométeres csomagosztályozó Ferihegyen – már csak utasok kellenének

Infostart
2020. november 6. 06:15
A legmodernebb átvilágító berendezésekkel és megnövelt kapacitással várja vissza az utasokat a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér csomagrendszere.

Az új poggyászkezelő csarnok nyárra készült el, a forgalomszegény időszakot kihasználva pedig valamennyi biztonsági átvilágító berendezés, folyamatos működést biztosító funkció és új poggyászszalag tesztelése is befejeződött – közölte a Budapest Airport.

A SkyCourt utasforgalmi területei alatt működő poggyászosztályozó terület kapacitásait 50 százalékkal növeli meg az a mintegy 2000 négyzetméteres épület, amely közvetlenül a 2. terminál központi csarnoka előtt kapott helyet. Bár az Európai Unió a koronavírus-járvány miatt a bevezetés határidejét egy évvel meghosszabbította, a Budapest Airport az új csarnok építésével párhuzamosan a csomagrendszer átvilágító berendezéseit is a jelenleg elérhető legjobb eszközökre cserélte. A csomagrendszer új biztonsági átvilágító berendezései szeptember óta vannak éles szolgálatban; a komputertomográfia (CT) elvén működő, nagy kapacitású gépek képesek az átvilágított poggyászok tartalmát három dimenzióban ábrázolni, ami még precízebb biztonsági ellenőrzést tesz lehetővé.

A csomagrendszerrel 875 méterrel több mint 2,8 kilométerre nőtt az a nyomvonal, amelyen a csomagok a feladástól az osztályozásig eljutnak, és gördülékeny, hatékony és gyors utaskiszolgálást biztosít akár 18-20 milliós utasszám esetén is.

A csomagrendszer szükség esetén, a jövőben újra növekvő utasforgalommal arányosan tovább bővíthető, a leendő 3. terminál üzembe állásával pedig az ott kialakított új poggyászosztályozó rendszer veszi majd át a helyét.

A napokban lezajlott 72 órás próbaüzem, a tesztekből az utasok semmit nem érzékeltek, és fennakadás nélkül lezajlott.