A BKV-tól kért valamilyen fizikai védelmet az a buszsofőr, akinek néhány hete egy olyan őrjöngő utassal gyűlt meg a baja egy sofőrnek a Thököly úton, aki nem volt hajlandó maszkot viselni. A Magyar Narancsnak nyilatkozó buszvezető szerint a jelenlegi formában nem tudják a munkájukat bizonságosan végezni, mert ezek az esetek kezdenek mindennapossá válni a járatokon.
A BKV viszont közölte, nem tapasztal kiugró eseteket a járványhelyzetben. "Ugyan az utóbbi időszakban a járművezetők napi szinten számolnak be a maszkviseléséhez köthető apróbb szóváltásokról, mai napig havonta csupán néhány esetben kerülnek intézkedést igénylő konfliktushelyzetbe az utasokkal, illetve másik gépjármű vezetőjével" – közölte a társaság.
Az augusztusi és szeptemberi négy eset közül egy sem volt a maszk használatával összefüggésbe hozható. A négyből egy esetben utassal, három esetben másik gépjárművezetővel alakult ki konfliktushelyzet. A BKV a diszpécserektől és az utasoktól várja el a konfliktusok kezelését. Veszélyhelyzet esetén a járművezetők a rendelkezésre álló zártláncú rádión kérhetnek segítséget a diszpécsertől, de a kialakuló, kialakult feszültségek feloldása sok esetben az utastársak közreműködésével is megoldható.
Szabó István, a Belföldi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezetének (BTDSZ) elnöke szerint egyre gyakoribb a verbális támadás a járművezetők ellen, ezért a járvány idején átmeneti megoldásként szeretnék visszaállítani a sofőrök elkülönítését.