A közlemény szerint a MÁV-csoport a Volánbusz integrálásával - a MÁV-Starttal és a MÁV-HÉV-vel közösen - összehangolt rendszer és menetrend bevezetését tűzte ki célul. Az egységes irányítás megteremtése teszi lehetővé, hogy a jövőben az ország valamennyi településén javuljon a közösségi közlekedési közszolgáltatás színvonala, a városi és elővárosi forgalom a környezetkímélő közösségi közlekedésre terelődjön.
A Dunaharaszti zónabérlet
- a három szolgáltató járatain használható fel,
- 9580 forintba kerül,
- a dél-pesti agglomerációban kiválthatja a különböző útvonalakon közlekedő, más-más településrészeket érintő területen közlekedő járatokra érvényes 30 napos dolgozóbérleteket.
A Dunaharaszti zónabérletet a bevezetéskor a MÁV mobilalkalmazás új, "Térségi és városi jegyek" menüpontjában, elektronikus bérletigazolványhoz kötve, és a vasúttársaság pénztáraiban lehet megvásárolni. A három szolgáltató közel azonos távolságú, jellemzően a főváros közigazgatási határától 10 kilométeres díjövezetbe eső szakaszokat fed le a területen, ezért a 9580 forintos zónabérlet a 10 kilométerre érvényes dolgozóbérlet árának felel meg - írják a közleményben.
Az új termék Budapest-bérlettel a Dunaharasztin megálló vonatokon Soroksártól, a 632-es, 633-as, 654-es, 655-ös, 656-os, 660-as és 661-es Volánbusz-járaton, továbbá a H6-os HÉV-en Milleniumteleptől Dunaharaszti külsőig Budapest-bérlet nélkül is érvényes.
A MÁV vállalatcsoportba tartozó MÁV-Start, MÁV-HÉV és a Volánbusz első lépésként a nyáron vezette be a Dunakanyarban a közös napijegyet a MAHART-tal. A kirándulásokhoz biztosított lehetőséggel két hónap alatt több mint kétezren éltek, a napijegy október végéig hétvégente és október 23-án vehető igénybe.
A MÁV-csoport a megrendelő minisztériummal közösen a következő hónapokban értékeli a zónabérlet bevezetésének tapasztalatait. A vasúttársaság megvizsgálja a tanuló zónabérletek bevezetésének és más elővárosi térségben hasonló konstrukció alkalmazásának a lehetőségét is. Az intézkedés a teljes tarifaközösség felé vezető első lépés, a tervek szerint 2022-től egyfajta bérlettel, vagy jeggyel lehet majd utazni bármelyik államilag finanszírozott közösségi közlekedési eszközön - írja a MÁV közleményében.