Nyitókép: Pixabay

Csalókra figyelmezteti ügyfeleit a K&H Bank

Infostart
2020. szeptember 28. 11:41
A pénzintézet emlékeztet, e-mailen soha nem kérnek adatokat ügyfeleitől az internetes bankfiókjaikkal kapcsolatban, erre vonatkozó információkat semmiképp ne szolgáltassanak ki.

„Újból hangsúlyozzuk, hogy a K&H Bank sosem kéri ügyfeleit, hogy e-mail formájában ügyfélazonosítókat adjanak meg, vagy az e-mailből egy linkre kattintva lépjenek be a K&H e-bankba. Az ilyen tartalmú e-mailek visszaélés gyanúsak, kérjük, ilyen formában soha ne adja ki ügyféladatait!” – idézi a Napi.hu a pénzintézet figyelmeztető levelét.

A csalók az elektronikus levelekből próbálják ellopni az azonosító adatokat, amelyekkel hozzáférést próbálnak szerezni a fiókokhoz és a hozzájuk tartozó számlákhoz. A pénzintézet szigorú biztonsági rendszert használ: vagy csak az előre beállított telefonokon egy applikáción keresztül, ott egy tokenbeolvasásával, vagy SMS-kóddal lehet belépni. De a megfelelő biztonsági protokollok mellett sincs senki 100 százalékig védve, az óvatlanság veszélyes lehet – teszik hozzá.

A K&H kéri ügyfeleit, hogy ellenőrizzék az e-bank beállításaikat, illetve a tranzakcióik történetét. Rendellenesség esetén pedig haladéktalanul vegyék fel a kapcsolatot a pénzintézet munkatársaival a K&H Telecenteren keresztül (+36 1/20/30/70 335 33 55). Illetve jelezzék a informationsecurity@kh.hu e-mail címen, ha kaptak gyanús levelet kivizsgálás céljából.

A Napi.hu megjegyzi, nemcsak a K&H ügyfeleire vadásznak a csalók, hanem az MKB Bank is hasonló figyelmeztetést adott ki az elmúlt napokban.