Nyitókép: YouTube/Magyar Közút Nonprofit Zrt.

Halálos baleset az M7-esen - nagyon figyelni kell ezekre a táblákra

Infostart
2020. szeptember 11. 14:37
Csütörtökön egy munkagépbe rohant bele egy autós - most a Magyar Közút nyilvánosságra hozott egy videót arról, hogyan figyelmeztetik az autósokat a munkákra és egyesek miként hagyják figyelmen kívül a jelzéseket. A balesetek miatt sorra törnek a munkagépekhez csatolt ütközéselnyelő modulok.

A Magyar Közút Nonprofit Zrt. balatonvilágosi mérnöksége 2020. szeptember 10-én, csütörtökön több szakaszon is növényzetgondozási munkákat végzett az M7-es autópálya Budapest felé vezető oldalán. Aznap délután Polgárdi térségében a leállósávon haladó, és ott szabályosan dolgozó, kaszálási munkákat végző közutas gépbe csapódott be egy személygépkocsi.

A rendőrségi helyszínelés alapján a főváros felé haladó jármű eddig tisztázatlan okok miatt még a munkavégzés előtt a külső sávból letért a leállósávba, majd később a gépjármű oldalával nagy erővel a munkagépbe csapódott.

A baleset következtében az autó utasa elhunyt, a sofőr pedig súlyos sérüléseket szenvedett. A közutas dolgozók a balesetben könnyű sérüléseket szereztek,

a sokkhatásra kialakuló pszichoszomatikus jellegű tüneteket mutatnak, így a társaság által kirendelt szakpszichológus segít nekik feldolgozni a sajnálatos esetet - írta közleményében a Magyar Közút Nonprofit Zrt.

Az esetről a katasztrófavédelem a Facebookon tett közzé videót:

Hasonló eset történt csütörtökön Siófok térségében is aznap, de ott szerencsére nem következett be tragédia.

Az M7-es autópálya kérdéses szakaszán az elválasztósáv növényzetgondozási munkáin dolgoztak a szakemberek, ahol két lépcsőben volt előjelző jármű, melyeken első körben 100 km/órás sebességkorlátozás és a belső sáv elfogyására is figyelmeztető jelzések, míg második körben 80 km/órás sebességkorlátozás és előzni tilos tábla is ki volt helyezve. Ezeken kívül a térségben található digitális, autópályák fölötti, változtatható jelzésképű táblákon is előre jelezték a munkaterületet. Ennek ellenére a Magyar Közút egyik járművének fedélzeti kamerája rögzítette, ahogy a terelés előtt egy terepjáró látható módon nem tartotta be sem a sebességkorlátozást, sem az előzési tilalmat, miközben a munkaterületet védő, ütközésienergia elnyelő berendezéssel felszerelt teherautótól nem messze tért vissza a külső sávba.

A Magyar Közút Nonprofit Zrt. az elmúlt 20 évben 17 munkatársát vesztette el munkavégzés közben,

szabálytalanul közlekedő autósok miatt. A gyorsforgalmi utakon átlagosan hetente történik valamilyen szintű baleset munkaterületek térségében, csak az elmúlt pár hétben 3 darab ütközésienergiaelnyelő modult törtek össze az autósok.