Homolya Róbert az InfoRádiónak nyilatkozva emlékeztetett, a MÁV és a Volánbusz esetében állami tulajdonú társaságokról beszélhetünk, amelyek kiemelt közszolgáltatást végezek. Azzal, hogy a nemzeti vagyon kezeléséért felelős tárca nélküli miniszter átadta a joggyakorlást a MÁV Zrt. részére. Ezzel kezdetét veszi az a folyamat, amely révén a későbbiekben egységes vállalatcsoportként lesz ellátva a közösségi személyszállítás – tette hozzá az elnök-vezérigazgató. Ennek első lépéseként fel kell majd mérniük, hogy milyen integrációs lehetőségeik vannak, akár szervezeti, jogi vagy közgazdasági téren, és e vonatkozásban az
ősz folyamán kell majd javaslatot tenniük a tulajdonosnak, tehát a kormánynak, hogy miként képzelik el a vállalat működését a jövőben.
Homoly Róbert megjegyezte, sajnálatos mód jelenleg nem egységes a menetrend a vasúttársaság és a közúti személyszállítást végző társaság, vagyis a Volánbusz között, továbbá annak ellenére, hogy mind a két szervezet államilag finanszírozott, nincs egységes felületű jegy- és bérletértékesítési rendszer, valamint nincs tarifaközösség, amely hiányosságok nem szolgáják a MÁV és a Volánbusz szolgáltatásainak versenyképességét. Ezért, illetve a fenntarthatóbb közösségi közlekedés érdekében az elnök-vezérigazgató
kiemelt fontosságúnak tartja a menetrend-egységesítési folyamatot, illetve annak felgyorsítását és véglegesítését.
A szakember szerint definiálniuk kell azt is, hogy melyek az elhordó illetve ráhordó hálózatok, és ezekben a viszonylatokban el kell dönteni, a busznak vagy a vasútnak van prioritása. Például, ahol több száz milliárd forintból megvalósult egy vasúti fejlesztés, ott van-e értelme annak, hogy mellette az autópályán buszok közlekednek – magyarázta Homolya Róbert. Úgy ítélte meg, hogy
legalább 4-5 éves folyamat lesz, amíg teljes egészében megvalósulhat az egész magyarországi menetrendegységesítés,
attól függően, hogy bizonyos vasúti fejlesztések hogyan érnek be. Fontos feladatnak nevezte a csatlakozási pontok kialakítását is.
Homolya Róbert arra is kitért,
még az idén szeretnék megvalósítani az egységes elektronikus jegyértékesítési rendszert
a vasút és a Volán-társaságok esetében. Ugyanakkor a említett tarifaközösség tartalmának a kidolgozása is elkezdődhet, általánossá téve azt az ugyan létező, de egyedi esetekben alkalmazott gyakorlatot, hogy a Volánbusz-bérleteket a MÁV járatain is elfogadják. Erre vonatkozó javaslattal jövő nyárra szeretnének előállni a kormány számára.
A MÁV elnök-vezérigazgatója végezetül hozzátette, amennyiben az említett folyamatokat felgyorsítják, már az év végén érezhetnek azokból valamit az utasok, de az egységes menterend és tarifaközösség bevezetésével reményei szerint
1-2 éven belül egészen más hangulatú, versenyképesebb és szerethetőbb közösségi közlekedéssel találkozhatnak majd Magyarországon.