Az Önszabályozó Reklám Testület igyekezett proaktívnak lenni. Gerendi Zsolt magyarázata szerint az ajánlás alapelve azt volt, hogy elejét vegyék annak, hogy olyan hiredetések szülessenek, mégha erre kis százalékban lehet csak számítani, amelyek egyrészt
a fogyasztók számára megtévesztőek lehetnek, a reklámszakma számára pedig nem követendőek.
Hogy a reklámpiac ne éljen vissza a helyzettel, és ne használja ki, hogy bármilyen vírussal, járvánnyal, vagy kórral kapcsolatban indítson kommunikációt, még akkor is, ha ez vicces. Volt ugyanis oylan koncepció, jegyezte meg a szervezet főtitkára, nevet nem említve, amely azt gondolta, hogy miután a felsoroltak hívó szavak, ezekre építve indít humoros kampányt.
Gerendi Zsolt szerint azt is kiemelte,
fontos, hogy a reklámok fogyasztói üzenete összhangban legyen a rendkívüli törvényi intézkedések vonatkozó rendelkezésekkel,
értve ezalatt, hogy például a pénzügyi szektorra konkrétan meghatározott számok és THM-mutatók érvényesek, amivel kommunikálhat egy bank, hogy ne okozhasson bizonytalanságot. Nagyon dolgozik a szakma most azon, hogy mit és hogyan tudnak változtatni, és próbálnak új anyagokat készíteni ebben a számukra sem kedvező szitúációban – tette hozzá a szakember. A filmcserékre technikailag 5 munkanap lehet szükséges, ami azonban a háttéripar leállása miatt nem annyira egyszerű.
Minden Infostart-cikk a koronavírusról itt olvasható!