Levélben kereste meg Fürjes Balázs, Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár Rolf Schnitzlert, a Budapest Airport vezérigazgatóját, hogy szüntesse meg a Liszt Ferenc repülőtéren kialakult fertőzésveszélyes állapotot.
Az Index olvasói korábban egy-másfél órás várakozási időről számoltak be, és több képet is küldtek a hosszú, tömött sorokról. A tavaly márciusához képest 90 százalékkal kisebb forgalmat bonyolító reptér rendőrei azzal indokolták a torlódást, hogy „lassan megy az ellenőrzés, túl sokan érkeztek a gépen”. A Dubajból érkező utasokat két és fél órás várakozás után kérték meg, hogy tartsanak egymástól egyméteres távolságot.
Fürjes Balázs jelezte, hogy tisztában van azzal, hogy az egészséggel kapcsolatos kérdőív miatt a hatóságok kisebb kapacitással, extra munkát végeznek, mégis a Budapest Airport felelőssége, hogy biztosítsa a megfelelő távolságot a sorban álló utasok között. Az államtitkár felkérte a reptér igazgatóját, hogy tegyen lépéseket a hasonló helyzetek megakadályozására
A reptérüzemeltető gyorsan reagált: a beérkező járatok utasainak a reptéri személyzet segít sorba rendeződni és megtartani a szükséges távolságot, és felgyorsítják az útlevél-ellenőrzési folyamatot is.
Kikerültek azok a padlómatricák és tájékoztató szövegek, amelyek felhívják az utasok figyelmét arra, hogy sorban állás közben tartsanak egymás közt 2 méteres távolságot. Az utasok a 2. terminál több részén is találkozhatnak a rövid, figyelemfelkeltő információs panelekkel és matricákkal.
A B utasmóló útlevélkezelő kapui előtt a kordonok elhelyezése is megváltozott: csak minden második sor van nyitva, ezáltal is biztosítva a várakozó utasok közötti szükséges távolság betartását. Az egy-egy járatról nagyobb létszámban érkező utasok sorainak hatékonyabb kezelésében terminál üzemeltetési munkatársak is segítenek, emellett a Budapest Airport hangosbemondón keresztül is felhívja az utasok figyelmét a biztonságos távolság betartására.
Minden Infostart-cikk a koronavírusról itt olvasható!