Az elmúlt napok történései hatására sokkal intenzívebben kezdik használni a hazai kommunikációs hálózatokat az emberek, hiszen ezek lehetővé teszik, hogy otthonról tudjanak dolgozni, illetve tanulni.
A nagy hazai mobilszolgáltatók jelentős kedvezményeket is adnak, ami tovább növeli a hálózati terhelést- tették hozzá.
Magyarország nemzetközi szinten is kiváló mobil- és vezetékes hálózattal rendelkezik, és a szolgáltatók mindent megtesznek azért, hogy ki tudják elégíteni a jelentősen növekvő igényeket, amelyhez az NMHH minden támogatást megad, így például folyamatosan ellenőrzi a hírközlési infrastruktúrák állapotát, szükség esetén soron kívül elvégzi a frekvenciák zavarvizsgálatát és intézkedik a felmerülő zavarok megszüntetéséről.
Ahhoz viszont, hogy a mobil- és vezetékes hálózatok a következő hetekben se legyenek túlterheltek, és hogy az internetes szolgáltatásokat továbbra is megfelelő minőségben érhessék el a felhasználók, az ügyfelek egyénileg is hozzá tudnak járulni felelős magatartásukkal.
A tanácsok:
- Ne csatolmányként küldjenek nagyméretű fájlokat, például videókat, prezentációkat, nagyfelbontású képeket, hanem azok felhőszolgáltatásokban lévő elérhetőségét adják meg.
- Csak szükséges esetben töltsenek le vagy küldjenek nagyméretű csatolmányokat, adatfájlokat az internetről. Ha erre mindenképpen szükség van, ezt éjszaka vagy reggel tegyék, és használjanak tömörítést.
- Csúcsidőben - napközben - minimalizálják a munkához vagy a tanuláshoz nem feltétlenül szükséges streamingalkalmazásokat, mint például a videomegosztók, online játékok használatát. Ha mégis elkerülhetetlen, hogy videót nézzenek, akkor használják a kisebb felbontású - SD-formátumot -, ez kis képernyőn még megfelelő minőséget ad.
- Videokonferenciák alatt, illetve a család, barátok közötti kapcsolattartásra használt alkalmazások, mint a Viber vagy a Skype igénybevételekor - ha ez lehetséges -, törekedjenek arra, hogy csak a hangfunkciót használják, és ha nem szükséges, a képet kapcsolják ki.
"Ezekkel az egyszerű megoldásokkal az előfizetők sokat tehetnek annak érdekében, hogy a mobil- és vezetékes szolgáltatások minősége ne romoljon Magyarországon, és mindenki a megszokott minőségben használhassa az internethálózatot ebben a kihívásokkal teli időszakban is" - hangsúlyozták.
Kifejtették, az NMHH üdvözli, hogy a magyar mobilszolgáltatók növelik előfizetőik felhasználható adatkeretét. A hírközlési hatóság úgy véli, hogy a koronavírus terjedése idején ez a lépés is nagyban segíti a megváltozott mindennapok szervezését. Ugyanakkor fontosnak tartják, hogy a feltöltőkártyás felhasználók a hanghívásokra is hasonló kedvezményt kapjanak, hiszen sokuk a koronavírus által különösen veszélyeztetett, jellemzően az idősebb korcsoportok tagja. Az NMHH együttműködik az elektronikus hírközlési szolgáltatókkal, hogy a feltöltőkártyás felhasználóknak is hatékony támogatást biztosítsanak - áll a közleményben.