Nyitókép: Pixabay

Megbírságolta a Ryanairt a magyar hatóság

Infostart
2020. február 28. 13:29
A viharos időjárás miatt egy gép Budapest helyett Pozsonyban szállt le, az utasoknak egyénileg kellett Budapestre utazniuk.

Nem tett teljes körűen eleget az utasokkal szembeni tájékoztatási kötelezettségének a Ryanair egyik tavalyi, Ammanból Budapesre tartó járatán, amely Budapest helyett Pozsonyban szállt le, ezért Budapest Főváros Kormányhivatala 150 millió forintos fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki a légitársaságra.

A kormányhivatal még tavaly kezdeményezett eljárást a Ryanair 2019. július 27-ei Amman-Budapest járatával kapcsolatban, amely a rossz időjárási körülmények miatt nem Budapesten, hanem Pozsonyban szállt le. Egy utas beszámolójából akkor kiderült: nekik azt mondták, busszal szállítják át őket Budapestre, de ez végül nem történt meg, és egyénileg kellett Budapestre utazniuk a szlovák fővárosból.

A vizsgálat során kiderült, a légitársaság

  • nem nyújtott naprakész tájékoztatást az utasoknak arról, hogy a jogaik érvényesítése érdekében mely hatósághoz fordulhatnak, illetve
  • nem tájékoztatta arról sem őket, hogy milyen alternatív közlekedési lehetőségeket tudnak választani annak érdekében, hogy az eredeti célállomásukat elérjék

- közölte Budapest Főváros Kormányhivatala.