A testület ülésén elhangzott, hogy alapproblémát a Budakeszin tapasztalható közlekedési dugók jelentik. Ez a helyieken túl még nagyjából 50 ezer másik embert érint, akik busszal vagy autóval a Zsámbéki-medencéből csak ezen az úton tudnak bejutni a fővárosba – írja a BudaPestkörnyéke.hu.
12 éve vannak forgalomszámlálási adatok arról, hogy az óriási dugót nem a helyiek és Zsámbék-medence települései felől érkezők okozzák, hanem a Budaörs felől jövő forgalom.
- Szóba került, hogy a Budaörs felől érkező autósokat úgy kellene szabályozni, hogy a budakeszi Tescónál lévő lámpa jó hosszan mutasson pirosat, hogy a budaörsiek inkább az autópályán menjenek be a városba.
- Telki polgármestere szerint modern alogoritmusok segítségével kellene megoldani a szabályozást, vagyis ha van Telki felől forgalom, pirosat kapnak a Budaörs felől érkezők, ha nincs, akkor mehetnek.
Csenger-Zalán Zsolt, a térség országgyűlési képviselője ugyanakkor közölte, hogy semmilyen településhatárra kitett forgalomleállító lámpát nem támogat. Hangsúlyozta:
az egyedüli megoldást az M0-s megépülése jelentené,
de a legjobb a közösségi közlekedés fejlesztése lenne, és persze az, ha az emberek letennék a kocsijukat.
Megemlítette azt is, hogy a biatorbágyi vasútvonal szárnyvonalaira vannak elképzelések. A budai agglomerációból eddig hiányoztak a pesti agglomerációban régóta meglévő elővárosi vasútvonalak és HÉV-ek.