Nyitókép: Pixabay.com

Újabb budapesti pályaudvaron volt gond a jegypénztárral

Infostart
2019. szeptember 10. 09:02
Vasárnap este negyed nyolctól reggel fél 6-ig a Keletiben nem volt nyitva jegypénztár. Megbetegedett az éjszakás dolgozó, és a pénztárost a MÁV nem tudta helyettesíteni - számolt be az RTL Híradó.

Az utasoknak a jegyautomatákat vagy a mobilappos jegyvásárlást ajánlották megoldásként. Aki nem tud jegyet venni, de mégis felszáll a vonatra, annak 2600 forintos bírságot szabhat ki a kalauz, akinél egyébként a jegyet meg lehet váltani - írja a Portfolio az RTL Híradó alapján.

Az Infostart is beszámolt arról, hogy szeptember 2-án, szombaton a Nyugati Pályaudvaron is korlátozták a pénztárak nyitvatartását, akkor a létszámhiánnyal magyarázta a történteket a MÁV. A társaság adatai szerint augusztusban 30 vonat nem tudott elindulni, mert nem volt rá személyzet.

Gyöngyösi Máté, a Közlekedő Tömeg Egyesület elnökségi tagja a jegypénztárakkal kapcsolatban az InfoRádióban egy hete arra hívta fel a figyelmet, hogy a tizennégy jegyautomatából öt egyáltalán nem működött, a maradék kilencből ötnél készpénzzel nem lehetett fizetni, és a mobilautó is zárva tartott, amit a MÁV a helyszínre vezérelt. Összességében 25 jegyvásárlási pontból csak 4 üzemelt, sokan annyit álltak sorba, hogy lekésték a vonatukat. Ráadásul a pénztárak esti bezárásával egyes jegytípusokat egyáltalán nem lehet megvásárolni, automatából vagy interneten keresztül ugyanis nem hozzáférhetők.