A Balatonra vezető autópálya nyári hétvégenkénti túlterheltségére a leállósáv ideiglenes megnyitása lehet a megoldás - mondta a minap a Magyar Nemzetnek Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedésért felelős államtitkára, aki szerint informatikai megoldás segítségével ilyen módon enyhíteni lehetne az M7-es időszakonkénti túlzsúfoltságát.
Most Bartal Tamás, a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. vezérigazgatója azt mondta,
amennyiben a leállósávot is megnyitnák a forgalom előtt, azt is ugyanolyan hatékonysággal képesek pásztázni a kamerák, mint a forgalmi sávokat,
így ott sem lesz érdemes bliccelni.
Az InfoRádiónak nyilatkozó közlekedésbiztonsági szakértő szerint ugyanakkor veszélyes is lehet, ha az autópályákon megnyitnák a leállósávot. Pausz Ferenc példaként említette, hogy nem lehetne leállni lerobbanás vagy műszaki hiba esetén.
A szakértő szerint az is veszélyes lenne, hogy megszűnne a gyorsítósáv, így a csomópontokban az autóknak szinte állóhelyzetből kellene az autópálya forgalmába csatlakozni. Pausz Ferenc úgy látja a leállósáv műszakilag sem alkalmas a folyamatos terhelésre, ezt nem erre tervezték, az alépítmény sem feltétlenül olyan, mint a folyópályáé.
Az Innovációs és Technológiai Minisztérium az InfoRádióval azt közölte:
egyelőre csak elméleti lehetőségként vizsgálják a leállósáv időszakos megnyitását.
Ezt német mintára, kamera és informatikai rendszer kiépítése után lehetne csak megtenni. A tárca felhívja a figyelmet, hogy a leállósávot továbbra is csak vészhelyzetben, műszaki meghibásodás esetén, a lehető legrövidebb ideig használják az autósok.