A Terrorelhárítási Központ Margit hídi válságkezelő központjában tartott délutáni sajtótájékoztatóján a TEK közölte, amióta a munka folyik, és össze kell fogni ebben a "nagy szakmai kihívásban", egyre inkább "egy nyelvet beszélnek a szakemberek".
Mint Jasenszky Nándor, TEK Társadalmi Kapcsolatok Osztályának vezetője elmondta, szerdán kezdődtek azok a munkák, amelyek már kifejezetten a hajóroncs kiemelésére irányulnak. Szerdán és csütörtökön
olyan füleket és rögzítési pontokat alakítottak ki a búvárok a hajótesten, amelyek segítségével drótkötelekkel egy pontonhoz lehetett rögzíteni a roncsot.
Olyan kötési pontokat is kialakítanak ki a Hableányon, amelyek segítségével a roncsot fogják kiemelni. A munka csak egy pár órára akadt el, amikor egy óriási uszadékfát kellett eltávolítani a hajó közeléből.
A következőkben hevedereket fognak áthúzni a hajó alatt, ezeket fogja majd meg a Clark Ádám úszódaru, és a helyszín melletti két uszályra helyezik el a Hableányt.
Ha a munka közben bármikor újabb holttest kerül elő, a folyamatot megállítják, és a kegyeleti szempontok kerülnek előtérbe.
A sodrás változatlan, a látási viszonyok változatlanok, a Duna pedig nem apad a kívánt mértékben - hangzott el a tájékoztatón.
Továbbra is minden reggel és este eligazítás, illetve értekezlet van a helyszínen az egyes munkacsoportok számára, a napközbeni döntéseket pedig a helyszínen hozzák meg, együttműködve a mentésben részt vevő intézményekkel és búvárokkal.
Kérdésre válaszolva közölte: elvetették azt az ötletet, hogy hálót feszítsenek ki a hajótest köré, mert ez veszélyeztetné a búvárok testi épségét. Ugyanakkor dolgoznak a hajó nyílásainak lezárásán, hogy ne kerüljön ki a hajótestből semmi a kiemelés közben.
A múlt szerdai hajókatasztrófával kapcsolatos híreket ITT találják.