A benzinkút több mint egy üzemanyagtöltő állomás. Egy olyan hely, ahol többféle szervizszolgáltatást tudnak igénybe venni a fogyasztók – fogalmazott a Mol-Csoport igazgatóságának tagja. Világi Oszkár kiemelte: a Mol 2030-as stratégiájának fontos eleme a változó piaci folyamatokhoz és fogyasztói szokásokhoz való alkalmazkodás. Hozzátette: fontos, hogy a vásárló a fizikai valósággal – személyzettel, ingatlannal – találkozzon.
A vállalatnak rendelkezésre álló tőkével igyekeznek bekapcsolódni az új üzleti trendekbe. Ehhez tanulmányt készítettek arról, milyen lesz 10 év múlva az átlagos fogyasztó. Valószínűleg például nem lesz fontos számára, hogy tulajdonolja az autót. A társaság igazgatósági tagja kiemelte: az új modell bevezetése óta van minőségi kávé és étel a benzinkutakon. Ezt is a fogyasztói változások miatt tették elérhetővé a vásárlók számára – tette hozzá.
A Mol-Csoport igazgatóságának tagja szerint
nem az elektromos-, hanem a hibrid autók gyártása hoz áttörést az autóiparban.
Új üzemanyag után is kutatnak majd a cégek, ami lehet hogy nem az elektromos áram lesz – vélekedett.
A vállalat által létrehozott Mol Limo autói is csupán 100-150 kilométert tudnak egy töltéssel haladni, az elektromos autók töltése pedig bonyolult és hosszadalmas. Világi Oszkár hozzátette: az is fontos kérdés, hogy egy baleset esetén hogyan kell elszállítani az elektromos autót, hiszen nagy méretű akkumulátora jelentősen környezeti kockázatot jelent.
Az innovációs igazgató kiemelte: a Mol egy olyan nemzetközi céggé vált, amely a világ számos országában sikeresen tud vállalkozni. Ehhez nemcsak pénzre, hanem nyitottságra, más kultúrák megértésre is szükség van.