A Keleti és a Nyugati felújításának előkészítésére rendelkezik uniós forrásokkal a MÁV Zrt. Ezeket gondolták újra, és mivel máshogy szeretnének bizonyos fejlesztéseket megvalósítani, átcsoportosítanák a pénzt. Az illetékes szaktárcákkal már egyeztettek, a kormányhatározat megjelenhet heteken belül – mondta az InfoRádiónak a vasúttársaság elnök-vezérigazgatója.
Homolya Róbert elismerte, hogy a Nyugati pályaudvaron kritikus a helyzet.
Az esőzés megmutatta, hogy a tetőszerkezet cserére szorul,
voltak olyan fotók, hogy az embereknek esernyővel kellett állniuk a csarnokban – közölte.
Vannak már tervek, így az elnök-vezérigazgató reméli, hogy a tetőcsere jövőre megvalósítható.
A Nyugati téri aluljáróban és a pályaudvaron húsz helyiségbérleti-szerződést mondtak fel. A cél az, hogy
a 21. századnak megfelelő utasközpontú fejlesztés valósuljon meg,
és ilyen szolgáltató egységeket hozzanak létre – fejtette ki.
Homolya Róbert beszélt a Keleti pályaudvarról is, ahol hétfőn indult újra az utasforgalom kéthetes felújítás után. Kiemelte, mivel
az épület rossz állapotban van,
ezért a fejlesztés folytatására lenne szükség. Reméli, hogy mindezt össze tudják kapcsolni egyéb fejlesztésekkel, a Liszt Ferenc Repülőtér és a főváros kötöttpályás összekapcsolásának megvalósításával.