Inotai András: az MTA hálózatának felszámolása helyrehozhatatlan károkat okoz az országnak – lapszemle

Infostart / InfoRádió - Rozgonyi Ádám
2019. február 12. 07:19
A Magyar Nemzet az Országos Polgárőr Szövetség elnökével közöl interjút. Az MTA és kutatóintézeti hálózatának felszámolása helyrehozhatatlan károkat okoz az országnak – nyilatkozta a Népszavának Inotai András. A Nemzeti Sport Dárdai Pállal készített exkluzív interjút. Az innovációs hivatal az egész országra kiterjedő fejlesztési lehetőségeket nyújtana – írja a Magyar Nemzet. A Világgazdaság arról ír, hogy a múlt év végéig 23 olyan kérelem futott be a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatalhoz, amelynek benyújtói elektromosautó-töltő állomásokat szeretnének létesíteni. Tárgyalóasztalhoz ülnek a szállítmányozási, logisztikai szakmai szervezetek és az Innovációs és Technológiai Minisztérium képviselői – írja a Népszava.

A Magyar Nemzet az Országos Polgárőr Szövetség elnökével közöl interjút. Túrós András ebben arról beszél, hogy tapasztalata szerint az utóbbi években kiegyensúlyozott a közbiztonság minden településen. Ugyanakkor hozzáteszi: a külterületekre kevesebb figyelem irányul, még mindig gyakoriak az erdei, mezei, szántóföldi lopások, ezért idén már jóval nagyobb figyelmet fordítanak ezekre a problémákra is. Az interjúból kiderül, hogy összesen 2018 egyesülete van az Országos Polgárőr Szövetségnek, ez azt jelenti, hogy az egymilliárdos költségvetési támogatásból átlagosan 400 ezer forint jut egy-egy szervezet éves működésére.

A Magyar Tudományos Akadémia és kutatóintézeti hálózatának felszámolása helyrehozhatatlan károkat okoz az országnak – ezt Inotai András, a közgazdaság-tudományok doktora nyilatkozta a Népszavának, aki 1967-től dolgozott akadémiai kutatóintézetben. A professzor szerint, ha a kormány szándékának megfelelően az alkalmazott kutatás és a központosított irányítás kerül előtérbe, sok kutató, élve a nemzetközi kapcsolataival is, elhagyja az országot, ami hosszabb távon is óriási veszteséget okoz Magyarország nemzetközi tudományos és szakmai kapcsolati hálójában.

A Nemzeti Sport Dárdai Pállal, a német élvonalbeli labdarúgó-bajnokságban szereplő Herthát irányító magyar szakemberrel közöl exkluzív interjút. Az edző szerint minél stabilabban teljesít egy csapat, annál előrébb végezhet. Dárdai Pál vezetőedzői karrierje eddigi legnagyobb sikerének tartja, hogy a hétvégén három nullára legyőzték a mérkőzés előtt még a második helyen álló Mönchengladbach-ot. Dárdai Pál arról is nyilatkozott, hogy bár Szabics Imrét és Szélesi Zoltánt is szívesen látná a csapata szakembergárdájában, mint pályaedzőt, de Petry Zsolt személyében már van egy magyar kapusedző a csapatba.

Már a második negyedévben megjelenhetnek azok a pályázatok, amelyekkel támogatáshoz juthatnak a mikro-, kis- és középvállalkozások, valamint a nagyvállalatok és konzorciumi partnerként a felsőoktatási intézmények is. Az innovációs hivatal az egész országra kiterjedő fejlesztési lehetőségeket szeretne nyújtani – írja a Magyar Nemzet, aminek Andorka Miklós a MAPI Magyar Fejlesztési Iroda Zrt. stratégiai igazgatója azt nyilatkozta, hogy várhatóan a költségek hatvan, egy kategóriában pedig nyolcvan százaléka lesz elszámolható bér, az anyag, a szolgáltatás, illetve az eszközök kiadásaira, de akár a piacra jutásra fordított összegek is leírhatók lesznek.

A Világgazdaság arról ír, hogy a múlt év végéig 23 olyan kérelem futott be a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatalhoz, amelynek benyújtói elektromosautó-töltő állomásokat szeretnének létesíteni. A kiadott engedélyek 570 töltőállomás létrehozására és üzemeltetésére vonatkoznak, ebből az év végéig 332 egység készült el. További részletek a Világgazdaságban.

A Népszava arról ír, hogy ma tárgyalóasztalhoz ülnek a szállítmányozási, logisztikai szakmai szervezetek és az Innovációs és Technológiai Minisztérium képviselői, hogy egyeztessenek az ágazati szakértők által összeállított Versenyképességi 2.0 csomagról. A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete javaslatai között szerepel egyebek mellett a szabályt sértő külföldi fuvarozók hatékonyabb kiszűrése, a közúti ellenőri csoport létszámának és forrásainak emelése. A fuvarozók napirendre tűznék az iparűzési adó szabályainak módosítását, az áfa mértékének csökkentését és az útdíjrendszerrel kapcsolatban is változtatásokat szeretnének elérni.