A politikus egy interjúban azt mondta a lapnak, hogy az elektronikus jegyrendszer finanszírozásának sikerétől is függ a közlekedési központ sorsa. "Amennyiben nem fog szerződéssel a BKK-hoz kötődni az új jegyrendszer, akkor nagyon nagy eséllyel megszüntetjük a közlekedési központot. A közeljövőben mindenképpen eldől a BKK sorsa" - fogalmazott Tarlós István.
Az elektronikus jegyrendszerről szólva közölte, hogy két különböző szerződés van. A főváros egy támogatási keretszerződést kötött az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bankkal; ez most is él, pénzügyi következményei nincsenek.
A másik megállapodást - amelyet többször módosítottak - a BKK kötötte önállóan, kétoldalúan a kivitelezővel. Ezt a szerződést a városvezetés, a közgyűlés nem látta. Ez az, amelyet a közlekedési központ felmondott, amely miatt valószínűleg évekig polgári perben áll majd a kivitelezővel - jelentette ki Tarlós István.
A fővárosnak azonban az a legfontosabb, hogy
most már biztos: rá tudnak kapcsolódni az integrált állami elektronikus jegyrendszerre
- tette hozzá. Azt mondta, hogy a MÁV-val, a Volánnal közös, korszerű elektronikus jegyrendszert alakítanak ki 2020 végéig, amely mind a budapestieknek, mind a vidékieknek előnyös.
Már nem karriert épít
Tarlós István az interjúban kijelentette, hogy már nem karriert épít, hanem problémákat akar megoldani. Hozzátette: ha azonban elvállalta az újabb indulást a főpolgármesteri tisztségért, akkor persze nyerni szeretne.
A főpolgármester kiemelte, hogy a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa sokkal jobban működik, mint azt remélni merte.
Tarlós István a Magyar Nemzetnek arról is beszélt: a budapestiek észrevételei és épeszű mérlegelés, több szempont figyelembevétele alapján hozta meg azt a döntést, hogy idén nem lesz Red Bull Air Race a belvárosi Duna-szakasz felett. A zajszennyezés és a forgalomkorlátozás egy hónapon át okoz kellemetlenségeket - jegyezte meg.