Az Aeroport Kalocsa Repülő- és Szabadidősport Egyesület még az előző foktői polgármesterrel állapodott meg arról, hogy ingyenesen használhatja a Foktő-Kalocsa-Uszódi Repülőtér azon területét, ami a községhez tartozik, így mintegy 800 méter hosszú kifutópálya-szakaszra is engedélyt szerzett. A sportcélok mellé aztán kereskedelmi tevékenység is társult: néhány tag török pilótákat képez tovább, ezért pedig díjat fizet az önkormányzatnak.
Foktő nem csak repülési célú hasznosítást tud elképzelni. Bár örülnének, ha a reptér megőrizné a funkcióját – például azért, hogy a Paks II. projekt idején forgalmat bonyolítson –, nyitottak lennének naperőmű létesítésére is. Ezzel akár 50–60 milliárd forintos beruházás valósulhatna meg és komoly iparűzésiadó-bevételt várhatnának tőle – mutatott rá Bakai Károly polgármester a baon.hu portálnak. Az önkormányzathoz közben naperőmű létesítéséről szóló ajánlatok sora fut be, de eddig nem sikerült komolyan vehető partnerrel tárgyalni.
A régi szovjet katonai repülőtér teljes területéből egyébként Uszód birtokolja a legnagyobb részt, mintegy 120 hektárt (amely egyébként nem repülőtérként van nyilvántartva), Kalocsához ötven, Foktőhöz pedig száz hektár tartozik, és csak ez utóbbi területre van kiadott repülési engedély. A leghosszabb kifutópálya 3,2 kilométer, amin egy Boeing is le-fel tud szállni. A foktői községvezető érvelése szerint logikus lenne, ha komolyabb légi forgalmat bonyolítana, hiszen a repülési irány egyik égtáj felől sem érint lakott területet, magyarán nem zavarná az itt élőket.