Nyitókép: Pixabay

Mit lehet tenni, ha hibásan érkezett meg a karácsonyi ajándék?

Infostart / InfoRádió - Harangozó Éva
2018. december 11. 08:08
Karácsony közeledtével egyre több panasz érkezik a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetségéhez a törötten, sérülten érkező csomagokról, amelyeket a fogyasztók interneten keresztül vásároltak. Arról, hogy mi ilyenkor a teendő, a szövetség szóvivője, Kispál Edit beszélt az InfoRádiónak.

Internetes rendelés esetén érdemes a csomag megérkeztekor megvizsgálni annak tartalmát, hogy valóban azt kapta-e a megrendelő, amit szerettett volna, illetve sértetlen állapotban jutott-e el hozzá az áru – hívta fel a figyelmet a szóvivő, hozzátéve:

ez után szabad csak aláírni az átvételt igazoló dokumentumot.

A csomag átvételekor nem mindegy ugyanis, hogy azt ismerik el aláírásukkal, hogy a terméket vették át sérülésmentes, hiánytalan állapotban, vagy csak azt ismerik el, hogy a csomagot sérülésmentesen vették át.

Az első esetben gyakorlatilag lehetetlen az utólagos igényérvényesítés, hiszen aláírta a fogyasztó, hogy sérülésmentes, hiánytalan a termék, holott a legtöbb esetben meg se nézi, ki sem bontja a csomagolást a futár jelenlétében. Ebben az esetben az segíthet, ha felvételt készítünk a csomag kibontásakor, ez az okostelefonok világában már nem okozhat gondot.

A második esetben csak a csomagolás külső sértetlenségét ismerik el a fogyasztók, így a termék sérülése, hiányossága miatt könnyebben fel tudnak lépni. Annak érdekében, hogy ne kerüljünk ilyen helyzetbe, mindenképpen minél hamarabb, lehetőleg a futár jelenlétében nyissuk fel a csomagot, győződjünk meg a termék sértetlenségéről.

Amennyiben az áruval probléma van, a futárral visszaküldhető. Ha erre csak később eszmél rá az átvevő, nehezen bizonyítható, hogy hibás teljesítésről van szó, ha az aláírással azt ismerte el, hogy kifogástalan állapotban érkezett meg a termék.

Sokszor az is problémát okoz, hogy kinek küldjék vissza a hibás terméket a fogyasztók, a szerviznek vagy a kereskedőnek. A szerviz ugyanis a jogszabályok szerint kizárólag javíthatja a terméket, a kereskedőtől viszont kérhetjük a kijavítást, kicserélést, árleszállítást, vételár visszatérítést. A gyakorlatban azonban sok esetben a szerviz maga dönt arról, hogy a termék cserélhető-e, így elképzelhető, hogy ez a gyorsabb megoldás.

Mire figyeljünk, hogy időben és épségben megérkezzen az ajándék?

  • Sok webáruház biztosítja, hogy átvételi pontokon is átvehessük a megrendelt termékeket. Ha van időnk személyesen elmenni a termékért, érdemes ezt a lehetőséget is számba venni!
  • Szánjunk rá időt, és még a futár jelenlétében győződjünk meg az ajándék sértetlenségéről!
  • Ha erre nincs lehetőség, akkor készítsünk felvételt a csomag kibontásáról!


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Mit lehet tenni, ha hibásan érkezett meg a karácsonyi ajándék?
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást