Dabóczi Kálmán, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója kiemelte, a vonalon közlekedő trolibuszok önjáróképességgel is rendelkeznek, ami azt jelenti, hogy négy kilométert felsővezeték nélkül is meg tudnak tenni. Ennek előnye, hogy kevésbé érzékeny a rendszer, és a járművet forgalmi okok sem akadályozzák annyira a haladásban - tette hozzá.
Azt mondta, a City-troli szerves része a fővárosi közlekedéspolitikának, annak, hogy a belvárostól kifelé haladva minél inkább károsanyag-kibocsátás nélkülivé tudják tenni a várost.
Kitért arra is, 2019-2020-ra további 10-11 jármű érkezik a fővárosba, ezzel
leteszik az akadálymentes és környezetbarát közlekedés alapjait, valamint teljesen megújítják a fővárosi trolibuszflottát.
Szentgyörgyvölgyi Péter (Fidesz-KDNP), Belváros-Lipótváros polgármestere közölte, a belvárosi önkormányzat mindent megtesz azért, hogy csillapítsa a belváros forgalmát.
Hangsúlyozta, a trolibusz a területen lévő piacokat, például a Hold utcai piacot is érinti, ez hétvégén a bevásárlóknak és a gasztronómia iránt érdeklődőknek is segítséget jelent.
Szedlmajer László, a BKV Zrt. vezérigazgató-helyettese kiemelte, ezek a fejlesztések nemcsak szakmai célúak, hanem az utasok kényelmét is szolgálják.
A City-troli szombaton 8.30 és 19 óra, vasárnap 9.30 és 19 óra között, félóránként jár.