A következő, a munkálatok megkezdéskor részben nem ismert, illetve még nem fennálló tényezők vezettek a felújítás elhúzódásához a BKV közleménye szerint:
Váratlan bontási munkák: A bontási munkálatok során előre nem várt műszaki, építési teendők kerültek az elvégzendő feladatok közé.
Független tanúsító alkalmazása: A szerződéskötések után történt jogszabályváltozás miatt az elkészült rendszerek megfelelőségének értékelését, a használatbavételi engedélykérelmek beadása előtt, független tanúsító bevonásával el kell végeztetni.
A szellőzőrendszer próbaüzeme: Már a kivitelezési szerződéskötés után, a munkálatok megkezdése után kiadott építési engedélyeiben a vasúti hatóság a felújítás alatt lévő hat állomás főszellőzési rendszerére 60 napos eredményes próbaüzem lefolytatását írta elő.
Szakemberhiány: A kivitelezők az egész magyar munkaerőpiacra jellemző szakember és munkaerőhiánnyal küzdenek.
Szerződésmódosítás jöhet
A BKV közölte azt is, hogy a munkálatok minél gyorsabb lezárása érdekében tárgyalnak a vasúti hatósággal. A gazdasági jellegű kérdések tisztázására a BKV Zrt. és a kivitelező vállalatok közötti szerződésmódosítás folyamatban van.
A BKV Zrt. felszólította a Kivitelezőt a szerződésben rögzített határidők betartására és tájékoztatta arról, hogy azok elmulasztása esetén élni fog a kötbér igényével.
A BKV Zrt. mint felelős szolgáltató természetesen sajnálja a felújítási munkálatok csúszását, és az utazóközönség valamint a budapesti lakosság türelmét kéri.