Az NMHH hétfői közlése szerint új adategyeztetésre számíthat több százezer Vodafone-os feltöltő kártyás előfizető, akiknek az adatait tavaly a mobilszolgáltató nem a törvényi előírásoknak megfelelően ellenőrizte, az ügyfelek friss adatközlése helyett a saját nyilvántartásában lévő adatokból kiindulva egyeztette, és a nem egyeztetett SIM-kártyákat is csak egy héttel a határidő után kapcsolta le. Az NMHH 40 millió forintra bírságolta a szolgáltatót, határozatát augusztus végén a másodfokú hatóság is helybenhagyta - közölte a hivatal.
A Vodafone sajtóosztálya közölte: a hivatkozott bírságot 2018. május 15-én szabták ki a 2017. július 1-jei feltöltő kártyás adategyeztetési eljárás kapcsán. A szolgáltató álláspontja értelmében az NMHH jogértelmezése nem helytálló, ezért bírósági felülvizsgálatot kér. Az érintett ügyfeleknek a normál, folyamatban lévő feltöltő kártyás egyeztetésen kívül nem szükséges jelenleg további adategyeztetés - hangsúlyozták.
"A Vodafone az adategyeztetés során olyan, jogértelmezése szerint helyes eljárást alkalmazott, mely a hatályos jogszabályok betartása mellett az ügyfelek kényelmét és érdekeit tartotta maximálisan szem előtt azzal a céllal, hogy elkerülje a fölösleges sorban állásokat és enyhítse az ügyfelek adminisztrációs terheit" - közölték.