Nyitókép: Jászai Csaba

Sziesztát vezetnének be a tömegközlekedésben

Infostart / InfoRádió - Déri Ágota
2018. augusztus 2. 16:27
Úgynevezett közlekedési sziesztát kezdeményez a nagyvárosokban a Közlekedési Szakszervezetek Országos Szövetsége. A hőségben a metrón és a felszíni járműveken is kellemetlen lehet az utazás, és a sofőrök helyzete is nehéz.

Bár a 3-as metró felújított szerelvényeit jobban lehet hűteni, mint a régieket, légkondícionáló nélkül még mindig kellemetlen az utazás – mondta Gulyás Attila, a Metró Közlekedési Dolgozók Szakszervezetének vezetője. Az állomások levegőjét szívják be a ventillátorok, így annál hűvösebb a szerelvényeken sincs – hangsúlyozta az elnök. Gulyás Attila szerint a régi kisföldalattin van a legmelegebb ilyenkor.

Az Egységes Közlekedési Szakszervezet elnöke, Naszályi Gábor viszont úgy véli, hogy a felszíni járművek vezetőinek a legrosszabb a helyzetük. A napsütés közvetlen hatása és a buszokon jellemző nagy tömeg ugyanis fokozza a meleget.

„A légkondícionálás meg vagy működik, vagy nem”

– tette hozzá. Naszályi Gábor hangsúlyozta, hogy sok régi közösségi közlekedési járműben eleve nincsen légkondi. A szakszervezet elnöke szerint átfogó intézkedéssel lehetne segíteni a sofőröket.

Legyen szieszta hőségriadó idején

Ezt az igényt fogalmazta meg a Közlekedési Szakszervezetek Országos Szövetsége is, amely azt javasolja, hogy közösségi közlekedési sziesztát vezessenek be, vagyis hőségriadóban délelőtt 11 és délután 3 között ritkítsák a járatokat. Nem a sofőrök munkaideje csökkene, hanem a pihenőidejük növekedne – hangsúlyozta a szervezet elnöke. Nemes Gábor szerint központi szabályozásra lenne szükség, és a hőségriadó elrendelésére már

kész menetrendekkel és munkakörülményeket javító intézkedésekkel kéne készülni.

Nemes Gábor azt is elfogadhatónak tartja, ha csak jövőre készül el a szabályozás, mivel hőségriadóra minden évben lehet számítani. Mint mondta: a sziesztával az utazókat is motiválni lehetne, hogy ne menjenek a déli órákban az utcára.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Sziesztát vezetnének be a tömegközlekedésben
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást