Egyedülálló módszer egy budapesti általános iskolában

Infostart / InfoRádió - Kocsonya Zoltán
2018. június 12. 19:00
Európai Uniós finanszírozásból alakította ki a Nemzeti Alaptanterven alapuló módszerét, a rendszerpedagógiát a Gyermekszempont Alapítvány.

Két esztendeje működik az alapítvány általános iskolája Budapesten és a tervek szerint ősszel elindul a középfokú oktatás is.

A módszer lényege, hogy igyekeznek a gyerekek számára világossá tenni az egyes tananyagok közötti kapcsolatot.

Hagyományos órarendi keretben tanulnak a diákok, de a rendszergondolkodás miatt ezeket a tantárgyakat jobban egymáshoz tudják kapcsolni

azokon a témaheteken, amelyeket a tanév elején találnak ki a szaktanárok - mondta Dechertné Gelencsér Anna, a pedagógiai program kidolgozója, a Gyermekszempont Általános Iskola igazgatója.

A témahetek kidolgozásakor követik az alaptantervet, de megnézik, hogyan tudják az egyes tananyagokat összekötni.

Ez szorosabb szaktanári együttműködést feltételez - hangsúlyozta a szakember.

Mint mondta, ott lehet ezt a szemléletet alkalmazni, ahol megvan a tanárok közötti együttműködés, és a szakmai nyitottság egymás munkájára.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Rendszerpedagógia - Katedra
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást