A néhány évtizeddel ezelőtti úttechnológia és a viszonylag új buszok találkozása nem szerencsés – hangsúlyozta Bíró Endre. A Metróért Egyesület elnöke elmondta: a légrugókkal felszerelt járművek nem bírják a rossz minőségű, kátyús aszfaltot. A kispesti Vakbottyán utca a metrópótlók számára legkritikusabb szakasz, amely „minősíthetetlen állapotba került” a hétvégi autóbusz-forgalomtól, de a Váci utca állapota is romlott a megterhelés hatására.
„A következő szakaszoknál gondosabb előkészítésre van szükség”
– jegyezte meg Bíró Endre. Az egyesület szerint a déli metrószakasz felújítása előtt megfelelő állapotba kell hozni azokat az utakat, vagy legalább a buszsávokat, ahol a potlójárművek haladnak. Az elnök szerint a jövő év elején elkezdett munkálatokig hátralévő idő elegendő ahhoz, hogy megerősítség a déli útszakaszokat, „ha erre akarat, pénz, kapacitás van”.
A pótlást végző csuklós autóbuszok nagy terhelésnek vannak kitéve, így előfordul, hogy a járművek légkondicionállója elromlik – mondta Bíró Endre. Az előzetes terv, miszerint kizárólag három évnél fiatalabb pótlóbuszok közlekednek majd, nem teljesült, sokszor több mint tíz éves járművek segítenek a metrópótlásban.
Az ügyben keressük a BKK-t és a BKV-t is.