A főváros 2030-ig szóló közlekedésfejlesztési stratégiája, a Balázs Mór-terv tartalmazza a közeljövő legfontosabb budapesti beruházásait. Ebben szerepel a HÉV és a 2-es metró összekötése, a 3-as metró meghosszabbítása a felszínen Káposztásmegyerig, valamint a kisföldalatti meghosszabbítása mindkét végén.
A 3-as metró meghosszabbításáról az uniós közbeszerzési értesítőben most megjelent ajánlati felhívás szerint a BKK szeretné megtalálni a vállalkozót, aki elkészíti az engedélyes terveket. Az ajánlatokat április 18-ig várják - írja az mfor.hu.
A kiválasztottal a keretszerződés nyolc évre szólna, a keretmegállapodásban meghatározott feladatrészek egymásra épülése, az érintett feladatok tervezési és hatósági engedélyezési átfutási ideje miatt indokolt ez a rendkívül hosszú szerződéses időtartam.
A szerződés értelmében a vállalkozónak meg kell terveznie
- a kétvágányú metrópályát és a kapcsolódó szakági létesítményeket,
- 4 új közbenző állomást,
- kiegészítő (takarításra, napi karbantartásra, alacsonyabb szintű javításokra alkalmas) járműtelepet,
- P+R parkolót,
- a Megyeri úti végállomáshoz kapcsolódó intermodális csomópontot.