Négy útvonaltervet vizsgált az iroda. Három esetben a körvasútnál, a Rákos-pataknál ágazna el a metró és a Rákos-Hatvan vasútvonal mentén érné el a kerületet. A negyedik változat szerint a metró a HÉV-vonalból a XVI. kerületi Sárga rózsa utcánál fordulna jobbra, végig a felszínen haladna, az Akadémiaújtelepnél lépne be a XVII. kerületbe és innen kéreg alatti vezetéssel érné el Rákoskeresztúr-városközpontot - derül ki a Rákosmenti Hírek cikkét szemléző Világgazdaságból.
A kivitelezés költségét a tervezők 123-127 milliárd forintra becsülik. Rákoskeresztúrról a Déli pályaudvar most 47 perc alatt lehet elérni, az új metróval 32 percre csökkenne a menetidő, az Őrs Vezér tere pedig 22 helyett 13 perc alatt lenne elérhető.
A jogerős építési engedélyek 2019-re lesznek meg, az építkezés 2020 után indulhat.