Természetes, hogy a közlekedési viszonyok megváltozásával másképp kell vezetni az autókat – hangsúlyozta a szakértő. Csapadék és havazás esetén a kerék és a talaj között csökken a tapadás. A sebesség meghatározó, amikor megcsúszik az autó, több tényező befolyásolja a végkifejletet. Az autó súlyát nem tudjuk megváltoztatni, a felületeket összenyomó erő alapvetően meghatározza, hogy milyen sebességnél fog megcsúszni az autó.
A felületek minősége hasonlóan fontos összetevő, ezért szükséges a téli gumi használata.
Amikor megcsúszik, alul- vagy túlkormányzottá válik a gépjármű. Előbbi esetben a kormányzott kerekek csúsznak meg, ennek hatására szinte irányíthatatlan lesz az autó, és kevés lehetőség van beavatkozni. Túlkormányzottság esetén a hátsó kerekek csúsznak meg, kitör az autó hátulja. Ilyenkor van lehetőségünk arra, hogy beavatkozzunk, és egyenesben tartsuk az autót.
Sokszor ilyenkor a sofőrök kapkodnak, a kormányt forgatják, esetleg reflexből a fékre taposnak.
A szakértő szerint ez azonban csak tovább fokozza a veszélyt és az autó irányíthatatlanságát.