A Budapesti Operettszínház igazgatója a Fidelio.hu-n megjelent interjúban azt mondta, nem tudott azokról a történetekről, amelyekkel Kerényi Miklós Gábort vádolják.
„Büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy nem, nem tudtam róla - és hozzáteszem, hogy nem lepődöm meg, ha nem hiszed el,
mert valószínűleg én sem hinném el hasonló helyzetben” - mondta Lőrinczy György.
A főigazgató kiemelte: éjjel-nappal azzal foglalkoznak, hogy a színház, amelyben Kerényi Miklós Gábor több évtizede meghatározó szerepet játszott, minél előbb visszatérjen a normális kerékvágásba, a társulat megnyugodjon, elinduljanak közösen a tisztulás-gyógyulás felé.
Arra a kérdésre, hogy nem hallotta-e Kerényit ordítani, színészeket megalázni, tűrhetetlenül viselkedni, azt mondta: de igen, ahogy más rendezőket is, és veszekedtek is emiatt sokat, de a szakmában hajlamosak az ilyesmihez megengedően viszonyulni, mert az eredmény felől nézik.
Kerényi egy múlt szerdai megbeszélésen azt mondta, a színháznak kötelessége őt megvédeni, és kérte, hogy álljanak ki mellette a művészek. Erre az igazgatóság azt válaszolta, hogy ezt nem tudják megtenni, mert nem tudják, nem történt-e valami.
Az Operettszínház kedden azonnali hatállyal felmentette a munkavégzés alól az eddigi művészeti igazgatót. Ez azonban nem kirúgás, ezzel nyolc hónap múlva szűnik meg a munkaviszonya.
Kerényi interjúkban úgy reagált, hogy az ellene felhozott esetek egy olyan oktatási folyamat játékos részei voltak, amelyek kölcsönösségen alapultak, és nem volt szexuális töltetük. A hvg.hu-nak azt mondta, hogy a történtek mögött nem volt valódi zaklatás, abuzálás, szexuális erőszak.
Maros Ákos korábbi táncos, színész és műsorvezető volt az első, aki az ATV-ben hétfőn este azt mondta, hogy a rendező 23 évvel ezelőtt lehúzatta vele a nadrágját, és elfenekelte egy vállfával.Kerényi később erre úgy emlékezett az ATV-nek nyilatkozva, hogy ez egy közös megegyezés alapján történő valami volt két felnőtt ember között, de elnézést kért.
Maros Ákos a Facebookon válaszolt a rendező szavaira.
„Kerényi Miklós Gábor nevetséges bocsánatkérését - már amennyiben ez a bagatellizált nyilatkozat annak tekinthető -annyival mindenképpen kommentálnám, hogy egy fiatal táncos vállfával történő elfenekelése nálam nem tartozik sem a "művészi érzékenység és a teljes belefeledkezés", sem pedig "a mérhetetlen művészi szabadságvágy okán" elfogadható viselkedésbe.” - írta.
Kedden Czapáry Veronika írónő arról beszélt, hogy tizenegy olyan emberről tud, akit a művészeti vezető molesztált: a legfiatalabb csak 13 éves volt. Utóbbi eset 1992-ben történt az Operaházban. A férfi azt üzente az ATV-nek, nem nyilatkozik, de
bíróság előtt vállalja a történetét.
Múlt héten Kalmár Péter rendező, producer a blogján nyílt levelet tett közzé, amelyben az egyik fővárosi színház vezető beosztású munkatársa fiának címezve, de név nélkül írt a vádakról. Kerényit a blogján Bayer Zsolt nevezte meg.