Sajtóhírek szerint megvan az 1-es villamos meghosszabbításának kivitelezője. A Világgazdaság írt arról, hogy a Colas Alterra Zrt. és a Siemens Zrt. építheti ki a villamos vonal Fehérvári út és Etele tér közötti szakaszát, szintén ez a páros nyerte el a pesti oldalon a Könyves Kálmán körút, a Győrffy István út és a Mester utca közötti szakaszon a villamosvasúti rekonstrukciós munkálatok kivitelezését is.
A két cég nettó 8,6 milliárd forintért végzi el a munkálatokat, ami jelentősen meghaladja az eredetileg becsült 7,3 milliárdot.
A Colas és a Siemens kettősével együtt összesen öt ajánlat érkezett: a beruházást európai uniós források felhasználásával valósítja meg a Budapesti Közlekedési Központ.
A Hengermalom út és a Fehérvári út csomópontjában létesített ideiglenes végállomás részbeni átépítésével hosszabbítják meg a kétvágányú villamospályát az Etele úton. Az 1,7 kilométer hosszú, új pálya az Etele úton középfekvésben vezet majd, ahonnan a Somogyi útra kanyarodik, az új négyvágányos fejvégállomást pedig az Etele téren alakítják ki.
A nyertessel már alá is írták a szerződést, az viszont nem derül ki a tájékoztatóból, hogy mikor kezdődnek el a munkálatok, és az sem, hogy mi az átadás határideje. Az viszont már eldőlt, hogy az északi irányba egyelőre nem hosszabbítják meg a pályát, pedig korábban azt tervezték, hogy délen az Etele térig járnak majd a villamosok, északon pedig a Bécsi úti végállomástól a város széléig építik meg a pályát. Ennek fontosságáról beszélt az InfoRádióban Bús Balázs Óbudai polgármester is.
"Az 1-es villamos esztergomi vasútig tartó meghosszabbítása rendkívül fontos a III. kerületi közlekedés szempontjából. A rendszerváltás óta Észak-Buda el van maradva a közlekedési fejlesztésekben, ez az agglomerációból bejövő forgalmat jelentősen tudná csökkenteni. Komoly csomópont alakulna ki, P+R parkolókkal, átszállással. Fontos, hogy a következő időszakban erre forrást tudjunk biztosítani, hogy folytatni lehessen ezt a projektet."
Az Európai Unió hivatalos lapjának értesítőjéből most az derült ki, hogy az 1-es villamos északi meghosszabbítása forrás hiányában – egyelőre – lekerült a napirendről.