Párduc bukkant fel a ferihegyi repülőtéren - képek

Infostart
2017. szeptember 15. 17:29
A világ egyik legmodernebb repülőtéri tűzoltóautója szolgál péntektől a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren, miután Budapestre érkezett az osztrák Rosenbauer gyár legújabb fejlesztésű Panther (magyarul párduc) 6x6-os tűzoltó járműve.

A legújabb háromtengelyes Panther típusú autót szerezte be a Budapest Airport kifejezetten a repülőtéri tűzoltóknak. Ez egy 2016-os modell, amelynek ára eléri a 800 ezer eurót (250 millió forint). Egy 16 ezer köbcentis, 700 lóerős különleges tűzoltóautó, amelynek az össztömege eléri a 39 tonnát, és a világ összes létező repülőgépén meg tudja oldani az oltást - tudta meg az InfoRádió Hardy Mihálytól.

Az új tűzoltóautó különlegessége a korábbi modelleknél másfélszer nagyobb szivattyúteljesítmény (9000 liter percenként) és az a 16 méteres, hőkamerával felszerelt kinyitható oltókar, amivel még hatékonyabb lehet az oltás, akár az széles törzsű nagy repülőgépek esetében is, mint a Boeing 777 vagy 747-8F, amelyek rendszeres vendégek a budapesti repülőtéren. A Panther tűzoltóautókat kifejezetten légijárművek mentésére tervezték, szinte bármilyen terepen meg tudja közelíteni a bajba került repülőgépet. 

Az új Panther érkezésével egy időben hivatalosan is üzembe helyezték a repülőtéri tűzoltók vadonatúj hírközpontját, ami teljesen kiváltotta a korábbi, 80-as években kiépített rendszert. A Fővárosi Katasztrófavédelmi Igazgatósághoz tartozó Repülőtéri Hivatásos Tűzoltóparancsnokság munkatársai a legkorszerűbb technikai eszközökkel fogadhatják és indíthatják a riasztást mindhárom bázisukon, illetve közvetlen összeköttetésben vannak a légiforgalmi irányítással, egy hatalmas monitorfalon pedig folyamatosan figyelemmel követhetik a terminálok tűzbiztonsági rendszereit, valamint repülőtéri előtéren zajló eseményeket, például a repülőgépek tankolását. Az új hírközpont kialakítása további 77 millió forintot tett ki.

"Kemények a repülőtéri normák, maximum hatvan másodperc alatt kell elhagyniuk a laktanyát a riasztás után, de általában negyven másodperc alatt megtörténik. Két perc alatt a repülőtér bármely pontjára el kell tudniuk jutni, és meg kell kezdeniük az oltást" - mondta a követelményekről Hardy Mihály.

A repülőtér és a repülésbiztonság védelmét szolgáló Repülőtéri Hivatásos Tűzoltóparancsnokságot a Budapest Airport Zrt. és a Fővárosi Katasztrófavédelmi Igazgatóság közösen működteti. A Budapest Airport a műszaki, technikai és működési feltételeket, az igazgatóság pedig a tűzoltói állományt biztosítja. 


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Párduc bukkant fel a ferihegyi repülőtéren
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást