Halálútnak nevezik nagy forgalmú, M15-ös utat, mert miközben két autópályát – az M1-est és a szlovákiai D2-est – köt össze, maga azonban csak kétszer egysávos. Az ilyen szakaszokon lényegesen több baleset történik, mert a vezetők egy része nem észleli, hogy már nem sztrádán halad, hanem kétirányú forgalomban. Különösen a késő éjszakai, kora hajnali órák veszélyesek, amikor lankad a vezetők figyelme - írja a Magyar Idők.
Az M15-ös korszerűsítése hamarosan megkezdődhet, miután a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő győztest hirdetett a „félautópálya” mintegy 14 kilométer hosszú szakaszának bővítésére. Ennek részeként megépítik a hiányzó jobb pályát, míg a meglévő bal pályát felújítják. Létesítenek hét új felüljárót, míg kilencet felújítanak. Az M15-ös autóút része a IV. számú páneurópai közlekedési folyosónak. Az út teljes értékű autópálya lesz, burkolt leállósávokkal, a személygépkocsik óránként 130 kilométeres sebességgel haladhatnak rajta.
A nyertes ajánlattevő az S+S M15 Konzorcium, vezetője a Strabag Építő Kft., amely nettó 19,5 milliárd forintos áron nyerte el a munkát. A kivitelezésre 29 hónapot kapott az építő, vagyis a forgalomba helyezés időpontja várhatóan 2019 vége, 2020 eleje. A projekt költségeiből 17,224 milliárd forint az Európai hálózatfinanszírozási eszköz révén finanszírozott támogatás, a fennmaradó összeg pedig hazai költségvetési hozzájárulás - írja a Magyar Idők.