A jövő év nyarára elkészülő új csomóponton gyorsabb és biztonságosabb lesz az áthaladás, a sztrádára való fel- és lehajtás, valamint a városba bevezető szakasz közlekedése.
Jelenleg a terület előkészítésén dolgoznak: folyik a lőszermentesítés, a régészeti feltáráshoz szükséges munka, valamint folyamatban van az építéshez szükséges forgalomkorlátozás tervezése és kiépítése. Ezekről több fórumon is tájékoztatni fogják a lakosságot.
A fejlesztés során egy kilométer hosszan a meglévő kétszer egy sávos útból kétszer két sávos készül. Az autópálya és a 83-as út keresztezésénél a meglévő, valamint a Mérföldkő utcánál található csomópontokat úgynevezett turbó körforgalmú csomóponttá építik át.
Az autópálya Mosonmagyaróvár felőli irányából Pápa felé közvetlen ág épül ki, a sztráda hídja alatt pedig a 83-as utat a kapacitás növelése érdekében kétszer két sávra szélesítik ki. A szakaszon modern közvilágítást építenek ki, a turbó körforgalmak közepére pedig fénytornyok lesznek telepítve.
Kara Ákos, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium fogyasztóvédelemért és infokommunikációért felelős államtitkára, a térség fideszes országgyűlési képviselője szerint az utóbbi években Győr Magyarország egyik meghatározó gazdasági központja lett, s ezzel összefüggésben megnőtt az M1-es autópálya, és a megyeszékhelybe irányuló agglomeráció forgalma.
A 83-as út csomópontjainak kapacitása kimerült. Az autópálya Mosonmagyaróvár felőli lehajtójánál a csomópont kialakítása nem megfelelő, a város irányába történő kikanyarodás pedig rosszul belátható, amit a nagy forgalom tovább nehezít. A csomópontok ezért nagyon balesetveszélyesek - hangoztatta az államtitkár.