A társaság hangsúlyozta, hogy minden Magyarországra hazautazni szándékozó Törökországban szükséghelyzetbe került magyar részére biztosította a hazajutás lehetőségét. Így 20 különböző törökországi szállodából 3 nap alatt, 4 charter géppel 734 utast hoztak haza.
Közölte: a hatályos jogszabályok alapján a biztosító szolgáltatása kizárólag azokra az utasokra vonatkozik, akik a Green Holidays Kft.-vel, mint utazásszervezővel kötöttek utazási szerződést, vagy a Green Holidays Kft. utazási csomagját vásárolták meg utazásközvetítőn keresztül.
„A biztosító kizárólag a Green Holidays Kft-vel, mint utazásszervezővel kötött utazási szerződések esetén tud és köteles helytállni”
- emelték ki a közleményben.
„A Kormányhivatallal való egyeztetésen elhangzottak alapján törekszünk arra, hogy az ebbe a kategóriába eső, megalapozottan igényt érvényesítő utasok részére a lehető legkorábban – akár már július végétől – megkezdjük a kifizetéseket egyelőre ún. szolgáltatási előleg formájában” - közölte a társaság.
Az oldalon az ügyfelek folyamatosan nyomon követhetik az 500 millió forintos keretösszeg alakulását.
A társaság közölte: az Uniqa Biztosítónál a kárügyek feldolgozása továbbra is folyamatosan zajlik. Minden beérkezett igényt automatikusan megválaszolnak, megalapozott kárigény esetén pedig a pozitív válasszal egyidejűleg az előleg kifizetését is elindítják, ellenkező esetben elutasító levélben értesítik az érintetteket.