Valóban lassítják a villamosokat

Infostart
2017. június 27. 15:04
A MÁV cáfolta a korábbi sajtóhírt, hogy újabb sebességkorlátozást vezettek volna be a szentendrei HÉV Batthyány tér és Margit híd közötti szakaszán. A HÉV alagút fölötti villamosközlekedésben azonban az Egységes Közlekedési Szakszervezet szerint néhány hónapja megnövelték a sebességkorlátozás alá eső szakasz hosszát.

A Népszava nemrég arról írt, hogy a metró után már a HÉV-vel is gondok vannak: a Batthyány tér és a Margit híd közötti alagútban sebességcsökkentést rendeltek el az aggasztóan szaporodó hajszálrepedések miatt. Már csak tízzel "futhatnak" be a szerelvények az állomásra – tette hozzá a lap.

A szentendrei HÉV a Szépvölgyi úti felszíni megálló után a föld alatt fut a Margit-híd, illetve a Batthyány tér megállókig. Alagútja fölött közlekednek tavaly óta a budai fonódó villamosok, ehhez meg is kellett erősíteni a végállomásnál a műtárgy szerkezetét, mivel hajszálrepedések jelentek meg már a villamosvágányok építésekor az alagútban.

A HÉV-et üzemeltető MÁV megkeresésünkre azonban azt írta, hogy az eddigi szakértői vizsgálatok a „fonódó" átadása óta nem mutatnak olyan jellegű állagromlást az alagút szerkezetében, amelynek következtében újabb sebességcsökkentést kellene elrendelni. A födémszerkezet alatt, a HÉV pályáján ugyanis az állomás és a váltókörzet között 20 km/h-val, onnan a Margit híd megállóhelyig pedig 40 km/h-val közlekedhetnek a szerelvények, ám ezek a korlátozások már a fonódó villamos építése előtt is érvényesek voltak – tette hozzá a MÁV.

A felszínen közlekedő fonódó villamosok tavaly szeptemberben, az érintett szakaszon elrendelt sebességkorlátozására vonatkozó megkeresésünkre a BKK-tól írásban szintén azt a választ kaptuk, hogy újabb repedések nem jelentek meg az alagútban.

„Az alagút födémszerkezete a megerősítéseket követően megfelelően stabilnak bizonyult, a hajszálrepedések a terhelés hatására sem mutattak lényegi változást.”

Ugyanakkor a BKV Zrt.-nek a villamosok sebességkorlátozását mindaddig fenn kell tartania, amíg minden kétséget kizáróan bebizonyosodik, hogy a repedések nem terjednek tovább, illetve újak nem keletkeznek – fogalmazott a társaság.

Kolák András, az Egységes Közlekedési Szakszervezet tisztségviselője megkeresésünkre elmondta, hogy az utóbbi hetekben valóban nem történt változás, ám a sebességkorlátozás tavaly szeptemberi bevezetése óta igen.

Körülbelül 3 hónapja az előre jelzett távnak a kétszeresére növekedett ez a sebességkorlátozás. Per pillanat a hídtól a Bem tér megállóig 25 km/óra van elrendelve a villamosjármű forgalom számára” - közölte.

Kolák András hozzátette: újabb tervezett korlátozásról nincs tudomása.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
A HÉV-nél nem, a fonódó villamosnál viszont tovább korlátozták a sebességet
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást