Mielőtt autóval elindulunk, átfogó ellenőrzést kell tartani – hangsúlyozta a Rendőrségi Oktatási és Kiképző Központ vezetéstechnikai alosztályának vezetője. Hoffer Zsolt hozzátette, ennek egy részét a felhasználók is meg tudják tenni, de inkább célszerű szakemberre bízni.
„Át kell nézni a gépjármű világító- és hűtőberendezéseit. Ha klímás a jármű, akkor az jól működjön és tiszta legyen, ami az egészség szempontjából fontos. A fék- és hűtőrendszer mellett a gépjárműabroncsra kell nagy hangsúlyt fektetni a nyári utazások során.”
Télen az útfelületen lévő jelentős mennyiségű csapadék elvezetését kell megoldani, a fékezhetőség és az irányíthatóság a legfontosabb szempont – mondta a vezetéstechnikai szakember. Hoffer Zsolt kiemelte, nyáron jellemzően száraz körülményekre kell számítani, viszont ilyenkor az úthibák sokkal intenzívebbek és a forgalom is nagyobb.
„Ilyenkor intenzívebb hatások érik a nyári abroncsot. Télen általában lassabban közlekedünk, a nyári abroncsok gyorsulásnál, fékezésnél és kanyar oldaltartásánál is drasztikusabban használódnak.”
Egy abroncs nem attól jó, hogy újonnan vagy használtan vettük – hívta fel a figyelmet a Rendőrségi Oktatási és Kiképző Központ vezetéstechnikai alosztályának vezetője. Hoffer Zsolt hozzátette, az a fontos, hogy jó minőségű legyen, és az autónk méreteinek feleljen meg a sebességi és terhelhetőségi indexét tekintve is.
„Az abroncsnak meg kell nézni az öregedését is, ami nemcsak a korától függ, hanem a tárolásától is. Érdemes szakember tanácsát kérni, hogyan célszerű a téli és a nyári abroncsokat tárolni. Feltevéskor fontos centírozni, megnézni a mintákat, hogy egyenletes-e a kopása és azt, nincs-e rajta sérülés.”