Visszakaphatja Duna-partját Soroksár

InfoRádió
2017. június 24. 13:39
Már tervezik a kelebiai vasútvonal fővárosi szakaszát - számolt be a Magyar idők.

Kihirdette a nemzeti vasúttársaság annak a közbeszerzési pályázatnak a nyertesét, amelynek célja a 150-es számú vasútvonal korrekciójának előkészítése – egyebek mellett – a vonal Soroksári úti szakaszának ferencvárosi pályaudvarra történő áthelyezésével kapcsolatos tervezési feladatokkal összhangban - írta a Magyar Idők.

A nyertes ajánlatot a Főmterv Mérnöki Tervező Zrt., az Infraplan Vasút- és Úttervező Zrt., valamint az Utiber Közúti Beruházó Kft. közös ajánlata nyerte meg csaknem 1,2 milliárd forintért.

A tervek szerint a Kelebiából a fővárosba tartó 150-es vonal, amely Soroksáron jelenleg többnyire a Duna-parton halad, a Határ út környékén eltávolodna a Soroksári úttól, és beljebb, a Külső Mester utcával párhuzamosan érné el Ferencváros rendező pályaudvart.

A tenderkiírás szerint a tervezőnek figyelembe kell vennie, hogy a beruházás illeszkedjen a Keleti pályaudvar–Ferencvárosi pályaudvar–Kelenföldi pályaudvarközötti körvasútszakasz háromvágányúra bővítéséhez, az ehhez szükséges harmadik Duna-híd építéséhez, a körvasútra tervezett S-bahn megállókhoz, a Budapest–Belgrád vonal újjáépítési terveihez, valamint a reptéri gyorsvasúti fejlesztéshez.

A tervezőnek a csepeli iparvágány-hálózat elérését is garantálnia kell. A szabadkikötő és a néhai Csepel-gyártelepről kiágazó iparvágányokon túl a közelmúltban átadott Metrans konténerterminálja is komoly forgalmat generálmajd a viszonylaton.

De nemcsak a csepeli tehervonatok járhatnak jól azzal, hogy a 150-esnéhány száz méterrel keletebbre települ.

Ha kiépítik Ferencvárosban a megfelelő vágánykapcsolatokat, akkor lebonthatjáka soroksári Duna-parton a vasúti töltést, és ha a HÉV-vonalakat is elköltöztetik, esetleg villamossal helyettesítik, akkor a Rákóczi híd pesti hídfőjétől délre egy vízparti, jelentős méretű, összefüggő fejlesztési területet nyerhet a város - írja a Magyar Idők.