Mint mondta,
az 1970-es években gyártott szellőztetőberendezések katasztrofális állapotban vannak.
„Amennyiben két megálló között az alagútban tűz, vagy bármilyen okból füst keletkezne, a jelenlegi technika alkalmatlansága miatt nem tudnák biztosítani a mentéshez szükséges, a nemzetközi előírások szerinti 30 perces füstmentes időszakot” – húzta alá Bíró Endre, aki egyetért Tarlós István főpolgármesterrel, hogy kész a harcra a kormánnyal.
Emlékeztetett: a legújabb tenderek alapján az eredetileg 137,5 milliárd forintos kerettel elfogadott felújításhoz további 37 milliárd hiányzik. Hozzátette: ezen nem múlhat emberek élete a 3-as metrón, ahol naponta 400 ezernél is többen utaznak.
„Való igaz, hogy a szerelvények felújítása folyamatos. Az orosz Metrovagonmas 2018 nyaráig mind a 222 kocsit Budapestre szállítja.
Az is tény, hogy a teljes metróvonalon kicserélték a síneket, azonban szakmailag ez édeskevés”
– idézte a civil szervezet vezetőjét a Magyar Nemzet.
Szerinte teljes felújítás nélkül még az új szerelvényekkel is nagy a baj, ugyanis kiderült: hiába állítottak forgalomba már több járművet, azoknál – az elavult áramellátó rendszer miatt – le kellett tiltani az áram-visszatáplálási funkciót. Légkondicionáló nincs, így nem működik a hűtőrendszer, s csak egyre nő a forróság.